آذربایجانایران

تداوم بی خبری از یوروش مهرعلی بیگلو در ۹۰-مین روز بازداشت

یوروش مهرعلی بیگلو ۹۰ روز هست که توسط نیروهای اطلاعاتی تبریز دستگیر و در سلول انفرادی این اداره تحت شدیدترین شکنجه ها و بازجویی های بی اساس قرار دارد و در این مدت تنها یک تماس تلفنی چند ثانیه ای با خانواده داشته آن هم جهت اطلاع دادن مکان خود بوده است.

بی خبری از سلامت جسمی این فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان باعث نگرانی شدید خانواده، دوستان و فعالان ملی و حقوق بشری شده است. این نگرانی با راه اندازی کمپین حمایتی از زندانیان سیاسی از اقصی نقاط آذربایجان و بیرون از مرزها شروع شده تا صدای زندانیان سیاسی و همچنین آزادی این فعالین باشند، که به دلیل اعتراض به بی عدالتی، تبعیض و ستم علیه ملت تورک آذربایجان در سلول های انفرادی و زندان های رژیم محبوس اند.

نزدیک شش ماه است که اداره اطلاعات و قوه قضائیه ایران با دستگیری گسترده فعالان ملی آذربایجان جهت گرفتن اعترافات اجباری با تحت شکنجه قرار دادن آنها و با زیر پا گذاشتن قانون خود حکومت و خلاف قوانین بین المللی، نفرت و خشم ملت آذربایجان جنوبی را نسبت به خود بیشتر کرده است.

یوروش مهرعلی بیگلو از زمان بازداشت در ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ تا کنون ۹۰ روز است که بدون امکان دسترسی به وکیل و محروم از ملاقات با خانواده تحت فشار نیروهای امنیتی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز در بازداشت به سر می برد و تنها در روز ۲۳ آبان ۱۴۰۲، و پس از گذشت یک هفته از بازداشت، تماس کوتاه حدوداً یک دقیقه ای با خانواده داشته و پس از آن تا کنون هیچ‌گونه ارتباطی با نزدیکانش نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا