جهان

ترامپ به اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، خود را به زندانی در جورجیا تسلیم کرد

دونالد ترامپ به اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، خود را به مقام‌های زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا تسلیم کرد و از او عکس بازداشت گرفته شد.

او ۲۰ دقیقه پس از بازداشت موقت، تحت شرایط توافق‌شده از جمله وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، آزاد شد.

ترامپ اولین رییس‌جمهوری تاریخ آمریکاست که خود را به زندان تسلیم می‌کند. دقایقی بعد از ورود دونالد ترامپ به محوطه زندان، دفتر کلانتر فولتون کانتی اعلام کرد از ترامپ در زندان عکس بازداشت گرفته شده است.

پس از حدود ۲۰ دقیقه، کاروان خودروهای محافظ دونالد ترامپ از محوطه زندان فولتون کانتی خارج شد.

ترامپ پس از بازگشت از زندان در فرودگاه آتلانتا در جمع خبرنگاران جرایم اعلام شده علیه خود را «دخالت انتخاباتی» خواند و با تاکید بر اینکه هیچ کار اشتباهی نکرده، گفت: «ما از هر جهت حق داریم انتخاباتی را که فکر می‌کنیم صادقانه نبوده، به چالش بکشیم.»

اندکی بعد، ترامپ با انتشار عکس بازداشت خود در زندان فولتون کانتی در پلتفرم اکس، توییتر سابق، فعالیت در این شبکه اجتماعی را از سر گرفت. زیر عکس ترامپ نوشته شده: دخالت در انتخابات، هرگز تسلیم نشو!

ترامپ همچنین در پست جدید خود در اکس، آدرس صفحه جمع‌آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی خود را نیز به اشتراک گذاشت.

پس از آنکه ایلان ماسک توییتر را خرید، حساب ترامپ دوباره فعال شد، اما او در این مدت در صفحه خود مطلبی نگذاشته بود.

مارجری تیلور، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: عکس بازداشت دونالد ترامپ باعث پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود.

تروی نلز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در واکنش به عکس بازداشت ترامپ گفت: «این عکس چهل و هفتمین رییس‌جمهوری آمریکاست.»

در همین حال، دفتر کلانتری فولتون کانتی در واکنش به یک تهدید بمب‌گذاری در دادگاه فولتون کانتی نیروهای خود را به محل فرستاد. محل مورد تهدید، از محل حضور ترامپ متفاوت است، زیرا ترامپ در زندان فولتون کانتی حاضر شده بود.

این چهارمین پرونده کیفری است که در سال جاری علیه ترامپ به جریان درآمده است. ترامپ که پنجشنبه با هواپیمای خود از نیوجرزی به آتلانتا رفته بود، پس از رسیدن به فرودگاه آتلانتا با کاروانی از خودروهای محافظش وارد محوطه زندان فولتون کانتی شد.

پیش از رسیدن ترامپ به زندان، جمعیت فزاینده‌ای از طرفداران او مقابل زندان فولتون کانتی تجمع کردند و گروهی کوچک‌تر از مخالفان ترامپ نیز تجمعی دیگر را مقابل این زندان شکل دادند.

در همین حال، پلیس این شهر تدابیر امنیتی را مقابل زندان فولتون کانتی افزایش داد و سراسر خیابان این محل را با مانع بست.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه، در واکنش به تسلیم شدن ترامپ به زندانی در جورجیا گفت: آنهایی که تصمیم گرفتند از کیفرخواست، دادستانی و عکس‌های بازداشت به عنوان سلاحی در کارزارهای انتخاباتی استفاده کنند، دوره‌ای ویرانگر را در عرصه سیاست آمریکا به راه انداختند.

الیز استفنیک، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز گفت: بایدن به تلاش برای استفاده از دولت به عنوان سلاحی علیه ترامپ، به عنوان مهم‌ترین رقیب خود برای ورود دوباره به کاخ سفید، ادامه می‌دهد.

مارشا بلکبرن، سناتور جمهوری‌خواه، نیز گفت تسلیم شدن دونالد ترامپ به زندان «سابقه‌ای بسیار خطرناک» را در آمریکا به جای گذاشت. او گفت: «مردم آمریکا می‌توانند ساختگی بودن کیفرخواست علیه ترامپ را ببینند.»

تاکنون ۱۰ نفر از ۱۸ نفری که به همراه ترامپ در این پرونده علیه آنها اعلام جرم شده، خود را برای بازداشت تسلیم کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، و مارک مدوز، رییس دفتر پیشین او، اشاره کرد. ‌

رودی جولیانی که چهارشنبه خود را به زندانی در آتلانتا تسلیم کرد، پیش از ورود به زندان جرایم اعلام شده علیه خود را «مسخره» خواند. جولیانی در پاسخ به این پرسش که آیا از اتحاد با ترامپ پشیمان است گفت از اینکه در این پرونده درگیر شده بسیار به خود افتخار می‌کند.

دونالد ترامپ در واکنش به زندانی شدن رودی جولیانی در شبکه اجتماعی تروث نوشت: بزرگ‌ترین شهردار تاریخ نیویورک در آتلانتا بازداشت شد، زیرا او برای درستی و صحت انتخابات مبارزه کرده بود.

ترامپ اولین رییس‌جمهوری در تاریخ آمریکا است که به جرایم فدرال متهم شده و در چند ماه اخیر نیز سه بار دیگر در دادگاه حاضر شده است.

رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، در ۱۲ مرداد در جلسه تفهیم اتهام خود در دادگاهی فدرال در واشینگتن‌دی‌سی در مورد چهار اتهام کیفری خود در ارتباط با «توطئه» برای لغو نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، اعلام بی‌گناهی کرد.

در ۲۴ خرداد ماه نیز، دونالد ترامپ پس از حضور در دادگاهی فدرال در میامی در ارتباط با پرونده نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه، پس از تفهیم ۳۷ اتهام مطرح شده علیه او، این اتهامات را نپذیرفت و گفت که گناهکار نیست.

او در ماه آوریل نیز در ارتباط با اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم پورن در دادگاهی در نیویورک تفهیم اتهام شد و در ارتباط با این اتهام اعلام بی‌گناهی کرد.

ترامپ بارها اتهام‌های مطرح شده علیه خود را تلاش جو بایدن برای جلوگیری از پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۴ خوانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا