مقالات

ترکمن چای بر روی خون نوشته شد!

سینه چاکان شاهی که در عرض ۳ ساعت مملکت را دو دستی به بریتانیا و شوروی تحویل داد و جان نثاران جانشینش که بحرین را به خانه بخت فرستاد

سینه چاکان شاهی که در عرض ۳ ساعت مملکت را دو دستی به بریتانیا و شوروی تحویل داد و جان نثاران جانشینش که بحرین را به خانه بخت فرستاد، امروز بیرق عزا برداشته و ناله وا مصیبتا سر می دهند که مملکت را فروختند، غارت کردند و به تاراج بردند و قرارداد ۲۵ ساله را به ترکمن چای دیگری تشبیه میکنند!

زبان قاصر است از توصیف حدّ خباثت این جماعت متوهم که سلاطین تحریف، جلع و دروغند و انسان متحیر میماند از جهالت عده ای که چَشم به دهان این جریانات دوخته اند تا هرآنچه که آنها میگویند را مو به مو و بدون اندکی تفکر و تعقل و با پیروی کورکورانه تکرار کنند

قاجار خاکش را پیش کش کسی نکرد و ترکمنچای برروی خون نوشته شد!
قاجار و بهتر است بگوییم که آذربایجان ۲۵ سال یکه و تنها با دستان خالی، دلاورانه ایستاد، جنگید و خون داد، اما بیش از آن تاب مقاومت در برابر تجهیزات و نیروی ابرقدرتی مثل روس و خنجری که خائنین بر پیکرش می‌زدند را نداشت و از پای درآمد.

چگونه میشود قراردادی که پس از سالها جنگ، مقاومت و تقدیم هزاران شهید و پس از شکست و از روی اجبار منعقد شد را با پیش کش هایی که میدهید یکی دانست؟!

قاجار تا پای جان دلاورانه ایستاد و شکست خورد، اما شما دختر کوچک را با عقد دائم و دختر بزرگ را با عقد موقت، با جشن و شادی به خانه بخت فرستادید!

محمد عینی ۱۴۰۰/۱/۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا