آذربایجانجهان

ترکیه آتش‌بس در قره باغ را همراه با روسیه نظارت خواهد کرد

ریا نووستی گزارش می‌دهد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه ۲۰ آبان تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت کرد.

به گفته ریا نووستی به نقل از نهاد ریاست جمهوری ترکیه، “رئیس جمهور [اردوغان] با ولادیمیر پوتین مکالمه تلفنی داشت. وی خاطرنشان کرد که شب گذشته قدمی درست برای تثبیت اوضاع قره باغ کوهستانی برداشته شده است. اردوغان گفت كه تركيه در مركز مشتركی که در مناطق آزاد شده از اشغال ارامنه و در سرزمينهایی که آذربايجان مشخص خواهد کرد، همراه با روسیه فعاليت هاي مشاهده و كنترل را انجام خواهد داد.”

در همین حال الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز امروز اعلام کرد در مرکز کنترل آتش‌بس در قره باغ ترکیه و روسیه مشترکاً حضور خواهند داشت.

الهام علی‌اف گفت، امروز در گفتگویی که با برادر عزیزم رجب طیب اردوغان داشتم، در مورد فعالیت‌های مرکز کنترل آتش‌بس مشترک ترکیه و روسیه نیز تبادل نظر کردیم. من فکر می کنم این یک گام بسیار مهم است. این قالب جدیدی از همکاری در منطقه است.

به گزارش ای‌ان‌تی، رئیس جمهور آذربایجان این اظهارات را در تاریخ ۱۰ نوامبر [۲۰ آبان] هنگام پذیرش از مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه، خلوصی آكار وزیر دفاع و حاكان فیدان رئیس آژانس اطلاعات ملی ترکیه، اظهار داشت.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: “ما همیشه دوست داشته ایم كه ترکیه و روسیه در درگیری ارمنستان و آذربایجان بر سر قره باغ نقشی برابر داشته باشند و امروز به این مهم دست یافته ایم. ما امروز در مورد ایجاد این مرکز در اسرع وقت و همچنین فعالیت های آن در آینده با شما صحبت می‌کنیم و با همکاران روسی خود نیز صحبت خواهیم کرد. زیرا از قبل برنامه ای برای خروج نیروهای مسلح ارمنستان از سرزمین های ما وجود دارد. در پایان این ماه، آنها باید از همه سرزمین ها که هنوز تحت اشغال هستند خارج شوند. بنابراین تأسیس این مرکز در مدت زمان کوتاهی فایده بزرگی دارد.“

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا