جهان

روسیه نیروهای «حافظ صلح» خود را به سرعت به قره باغ ارسال می‌کند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دهمین هواپیمای حمل و نقل نظامی ایل -۷۶ حامل نیروهای «حافظ صلح» به قره باغ از فرودگاه اولیانوفسک برخاست.

در این بیانیه آمده است: “دهمین هواپیمای ایل -۷۶ نیروی هوایی روسیه از پایگاه هوایی اولیانوفسک-ووستوچنی برخاست. هواپیما دارای پرسنل واحد حافظ صلح، لجستیک و نفربر زرهی است.”

لازم به ذکر است که روسیه بلافاصله پس از امضای توافق نامه سه جانبه شروع به استقرار نیروهای «صلح» خود در قره باغ کرد. هنوز مشخص نیست که هواپیماهای حامل نیروهای روسی در کدام فرودگاه فرود آمدند و همچنین از کدام جهت وارد قره باغ شدند.

وزارت دفاع روسیه امروز از ساعت ۰۸:۰۰ به وقت باکو استقرار نیروهای حافظ صلح در قره باغ را آغاز کرد. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های روسی، چهار فروند از اولین هواپیماهای ایل -۷۶ حامل نیروهای «حافظ صلح» و تجهیزات نظامی آنها از پایگاه هوایی اولیانوفسک-ووستوچنی برخاستند. در هواپیماها پرسنل حافظ صلح، نفربرهای زرهی و تدارکات حضور دارند.

بر اساس توافق نامه مشترکی که بین رهبران آذربایجان، روسیه و ارمنستان امضا شده است، یک نیروی «حافظ صلح» متشکل از ۱۹۶۰ نیروی نظامی، ۹۰ نفربر زرهی و ۳۸۰ دستگاه خودرو در قره باغ مستقر می شوند.

وزارت دفاع روسیه گفت: “عملیات اعزام نیروهای حافظ صلح روسی به منطقه با هواپیماهای حمل و نقل ایل-۷۶ انجام خواهد شد.”

خاطرنشان می شود که فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه برای مدیریت عملیات صلح در منطقه خانکندی مستقر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا