جهانخاورمیانهسیاست

ترکیه خطاب به فرانسه: کردها مهره های سرباز شما نیستند و دوره استعمار به سر آمده است

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در توییتی نوشت: این فرانسه است که الجزایر، گابن، موریتانی، سنگال، گینه، کنگو، تونس، کومور، ماداگاسکار، جیبوتی، مالی، بنین، چاد و مغرب را به استعمار خود درآورده و هزاران نفر را قتل عام کرده، اقدام به قاچاق انسان کرده و از دور نظاره گر کشتار در رواندا بوده است.

ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در توییتی نوشت: این فرانسه است که الجزایر، گابن، موریتانی، سنگال، گینه، کنگو، تونس، کومور، ماداگاسکار، جیبوتی، مالی، بنین، چاد و مغرب را به استعمار خود درآورده و هزاران نفر را قتل عام کرده، اقدام به قاچاق انسان کرده و از دور نظاره گر کشتار در رواندا بوده است… و حالا یک نشریه فرانسوی با سخن گفتن از پاکسازی قومی، افترا می بندد.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه، در ادامه می افزاید: علت این حمله بسیار روشن است. آنها از اینکه مهره های پیاده شان در سوریه، یعنی پ.ک.ک. به شدت هدف حمله قرار گرفته اند و به این ترتیب نقشه هایشان خنثی شده است، وحشت زده شده اند. آنها همه تلاش خود را به کار می بندند تا از پیاده نظامشان محافظت کنند اما هیچ نتیجه ای نمی گیرند. کردها مهره های سرباز شما نیستند و نخواهند بود. دوره استعمار به سر آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا