آذربایجاناجتماعیایرانسلامتی و زندگیسیاست

تشدید وضعیت مشکوک به کرونای عباس لسانی و بی‌توجهی مسئولین زندان

وضعیت مشکوک به کرونای عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در بند هفت زندان اردبیل بدلیل بی‌توجهی مسئولین زندان رو به وخامت گذاشته است.

یوسف کاری، دیگر زندانی سیاسی آذربایجانی و همبندی آقای لسانی در تماس تلفنی که امروز شنبه ۱۵ آذر ۹۹ با خانواده‌ خود داشته از تب ۳۹ درجه، درد شدید در ناحیه شکم و سرفه‌های خشک عباس لسانی خبر داده است.

آقای کاری که خود نیز علائم مشابه به کرونا را دارد، وضعیت سلامتی عباس لسانی شب گذشته رو به وخامت گذاشته و مسئولین بهداری زندان در چندین نوبت اقدام به سنجش دمای بدن وی کرده و هر بار نیز دمای نزدیک به ۳۹ درجه برایش ثبت گردیده است.

همچنین بخوانید: فوری: انتقال عباس لسانی و یوسف‌کاری به بهداری زندان اردبیل

بر اساس این گزارش، مسئولین بهداری زندان در برابر درخواست عباس لسانی و دیگر زندانیان بند هفت مبنی بر لزوم گرفتن تست کرونا از طریق ارسال مخاط بینی و یا بذاق دهان به آزمایشگاهای بیرون از زندان موافقت نکرده و تنها به تزریق داروهای پروفن و سرماخوردگی اکتفا کرده‌اند.

مسئولین بهداری زندان همچنین گفته‌اند که امکانات درمانی زندان در همین حد بوده و اعطای مرخصی برای درمان در حیطه اختیارات و تصمیم‌گیری آنها نمی‌باشد.

نزدیک به دو هفته است که گزارشات متعددی مبنی بر شیوع گسترده کرونا در تمام بندهای زندان اردبیل منتشر می‌شود.

همچنین بخوانید: طغیان کرونا در بند هفت زندان اردبیل؛ عباس لسانی و یوسف کاری دچار تب و سرفه‌های شدید هستند

در این بین مسئولین زندان به تعدادی از زندانیانی که به تشخیص مسئولین بهداری مشکوک به کرونا بوده مرخصی درمان اعطا کرده ولی علیرغم علایم مشکوک به کرونای ۳ تن از ۴ تن زندانی سیاسی آذربایجانی بنامهای عباس لسانی، یوسف کاری و علی واثقی مسئولین قضایی از دادن مرخصی درمانی به آنها خودداری می‌کنند.

همچنین بخوانید: طغیان کرونا در زندان اردبیل؛ بروز اعلایم شبیه کرونا در علی واثقی

عباس لسانی که به تحقیق سازمان عفو‌بین الملل در یک دادگاه یکطرفه و با اعمال سلیقه‌های سیاسی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است از مدتها پیش و از جریان آزادسازی قره‌باغ و هفت شهر دیگر جمهوری آذربایجان حتی از دسترسی به مکالمه تلفنی با خانواده‌اش نیز منع گردیده است.

همچنین بخوانید: کمپین امضای سازمان عفو بین‌الملل شعبه ترکیه برای آزادی عباس لسانی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا