آذربایجان

مشاهدات نمایندگان پارلمان ایتالیا از محل اصابت موشک ارمنستان به گنجه

در تاریخ 5 دسامبر، هیئتی از نمایندگان پارلمان ایتالیا به سرپرستی اتوره روساتو، نایب رئیس اتاق نمایندگان ایتالیا از گنجه بازدید کردند.

در نتیجه جنایت جنگی که ارتش ارمنستان در ۱۱ اکتبر در گنجه انجام داد، ۱۰ نفر از جمله ۵ زن شهید شدند. همچنین ۳۴ نفر از جمله ۱۰ زن و ۹ خردسال زخمی شدند. آخرین جنایت جنگی از این دست در ۱۷ اکتبر انجام شد. در نتیجه پرتاب موشک به قسمت مرکزی گنجه، ۱۶ نفر از جمله ۶ کودک شهید، بیش از ۵۵ نفر زخمی شدند و بسیاری از تأسیسات زیرساختی غیرنظامی و خودروها به شدت آسیب دیدند.

ماریا ریزوتی، عضو سنای ایتالیا و معاون رئیس انجمن دوستی ایتالیا و آذربایجان، گفت که هدف اصلی این دیدار مشاهده پیامدهای دردناک جنگ ۳۰ ساله و بازدید از مکانی است که افراد بی گناه در آن جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: “البته، این نتیجه بسیار دردناکی از جنگ است. در اینجا مردم و کودکان بی گناه کشته شدند. با این حال، ما بسیار خوشحالیم که مرزهای آذربایجان که توسط قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده بود، دوباره احیا شده است. اکنون مرحله دشوار دیگری در این باره آغاز شده است. فعالیت‌های بازسازی در همه این مناطق در حال انجام است تا مردم را به محلی که قبلاً زندگی می کردند برگردانند.”

خانم ریزوتی افزود: “بر اساس روابط دوستانه بین آذربایجان و ایتالیا، می توانم بگویم که ما همچنین از احیای مناطق جنگ زده کشور حمایت خواهیم کرد.”

این هیئت با آثار فاشیسم ارمنستان آشنا شده و از فجایع کسانی که در اثر حمله موشکی ارمنستان اقوام، اعضای خانواده و بستگان نزدیک خود را از دست داده بودند، از نزدیک مشاهدات انجام دادند.

همچنین اعلام شده که این هیئت به سرپرستی اتوره روساتو معاون اتاق نمایندگان ایتالیا، امروز نیز به آغدام سفر می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا