اجتماعیایرانجهانسیاست

تصویری؛ آغاز چهارمین روز دادگاه حمید نوری در استکهلم

امروز سه‌شنبه ۲۶ مرداد، چهارمین جلسه دادگاه حمید نوری، در استکهلم برگزار و کیفرخواست این دادیار سابق زندان گوهردشت کرج قرائت شد.

امروز سه‌شنبه ۲۶ مرداد، چهارمین جلسه دادگاه حمید نوری، در استکهلم برگزار و کیفرخواست این دادیار سابق زندان گوهردشت کرج قرائت شد.

بر اساس گزارشاتی که حاضران در جلسه دادگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، دادستان تاکید زیادی بر مکاتبات حسینعلی منتظری با روح‌الله خمینی در این زمینه داشت.

دادستان در این جلسه با اشاره به مکاتبات حسینعلی منتظری با روح‌الله خمینی، گفت که برخلاف موج اول که فتوای روح‌الله خمینی موجب کشتار گسترده اعضای مجاهدین خلق شد، در موج دوم که به اعدام گسترده نیروهای چپ‌گرا منجر شد، چنین فتوایی موجود نیست.

همچنین بخوانید: محاکمه ایرانی متهم به جنایت علیه بشریت در سوئد آغاز شد

دادستانی در این جلسه بالاخص بر نقش حمید نوری در انتخاب زندانیان سیاسی برای حضور مقابل «هیئت مرگ» از جمله با ارائه فرم پرسش و پاسخ به آنها تاکید کرد.

حمید نوری، ۶۰ ساله، در دادگاه منطقه ای استکهلم به اتهام “گرفتن عامدانه جان تعداد زیادی زندانی” در ایران در سال ۱۳۶۷، محاکمه می‌شود.

این نخستین باری است که یکی از متهمان به کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ در دادگاهی محاکمه می‌شود.

همچنین بخوانید: سوئد؛ صدور کیفرخواست علیه حمید نوری به اتهام «جنایت علیه بشریت»

در سومین جلسه این دادگاه، دادستان گفته بود که حمید نوری (حمید عباسی) چگونه بعد از اعدام هر گروه از زندانیان، شیرینی پخش می‌کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا