آذربایجانایرانسیاست

تصویری؛ توهین جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به رئیس جمهور آذربایجان

در ادامه واکنش‌ها به انتقادات دیپلماتیک الهام علی‌اف از سیاست‌های ایران در قبال جمهوری آذربایجان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران به علی‌اف توهین کرد.

علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در پاسخ به سوال توهین‌آمیز خبرنگار «رکنا» مبنی براینکه یک سری از مسئولین کشورهای خارجی مانند «الهام علی‌اف یاوه گویی‌هایی درباره ایران کرده اند»، حال پاسخ شما به آنها چیست گفت:

«خود شما می‌گویید یاوه گویی پس آدم عاقل و بزرگ که نباید به یاوه پاسخ بدهد. آدم بزرگ وقتی یک بچه فحشی به او می‌دهد باید به آن محل بگذارد یا دستی سر او بکشد؟ باید دستی سر او بکشد.»

روابط ایران با جمهوری آذربایجان پس از آنکه این کشور موفق به بازپس‌گیری مناطق اشغالی‌اش از ارمنستان شد، رفته رفته تنش‌دار می‌شود.

چندین تحول از زمان پیروزی جمهوری آذربایجان در آزادسازی قره‌باغ از اشغال ارمنستان اتفاق افتاده که نشان از روابط شکرآب ایران و همسایه‌های تورک شمالی‌اش دارد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت سالگرد آزادسازی مناطق اشغال شده قره باغ با حبرگزاری آناتولوی ترکیه مصاحبه‌ای کرده که نشان از وجود اختلافات جدی میان ایران و آذربایجان دارد.

علی‌رغم اینکه علی‌اف در آن مصاحبه با زبانی دیپلماتیک و محترمانه از ایران انتقاد می‌کند، واکنش‌های مقامات ایران بیشتر ماهیت تهاجمی و غیر دیپلماتیک دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا