آذربایجانجهانسیاست

علی‌اف: “ما به ایروان نه با تانک، بلکه پیاده، با ماشین و هواپیما خواهیم رفت”

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ گفت: "ما به ایروان نه با تانک، بلکه پیاده، با ماشین و هواپیما خواهیم رفت."

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ گفت:”شما هرگز در اظهارات من نشانه ای از ادعاهای ارضی نخواهید یافت. منظور من یک واقعیت تاریخی است. این یک واقعیت تاریخی است که در سال ۱۹۲۰ دولت شوروی تصمیم گرفت زنگه‌زور، بخش جدایی ناپذیر آذربایجان را جدا کرده و آن را به ارمنستان ضمیمه کند. و این تصمیم اجرا شده است. این اتفاق در سال ۱۹۲۰ رخ داده است -۱۰۱ سال پیش. هنگامی که من در مورد سرزمین های تاریخی خودمان صحبت می کردم، در مورد ادعاهای ارضی سخن نمی‌گفتم. شما آن را در هیچ یک از سخنرانی های من پیدا نخواهید کرد.”

رئیس جمهور آذربایجان افزود: “مانند هر کشوری، ما باید تاریخ خود را بدانیم، نسل جوان باید تاریخ ما را بشناسد؛ در چه مناطقی در گذشته زندگی کرده ایم و چگونه می توان به آنجا بازگشت. من مطمئن هستم که به آنجا باز خواهیم گشت. من قبلاً گفته بودم که ما پیاده به آنجا می رویم نه با تانک. ما با ماشین و هواپیما می رویم. اگر پس از عادی شدن شرایط توافق صلح حاصل شود، چرا نباید بازگردیم؟ این حق مشروع ما است. با این حال، در پاسخ به سوال شما، می خواهم توجه مخاطبانتان را به این واقعیت جلب کنم که ارمنستان ادعاهای ارضی علیه آذربایجان دارد. آنها هنوز ادعا می کنند که قره باغ متعلق به ما نیست. آنها هنوز ادعا می کنند که اینجا یا به ارمنستان تعلق دارد یا یک سرزمین “مستقل” است. در نقشه سیاسی و جغرافیایی آذربایجان هیچ واحدی به نام “قره باغ کوهستانی” وجود ندارد. چنین تقسیمات کشوری‌ای وجود ندارد. بنابراین، ارمنستان قبل از هر چیز باید هرگونه ادعای ارضی علیه آذربایجان را پس گرفته و رفتار خوبی داشته باشد. ما نیز واکنش کافی نشان خواهیم داد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا