جهانخاورمیانهسیاست

تعداد اجساد خارج شده از گور دسته جمعی در عفرین سوریه به ۶۱ جنازه رسید

تعداد اجساد یافت شده در منطقه‌ای که قبل از عملیات شاخه زیتون ترکیه در عفرین تحت کنترل تروریست های پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ بود، به ۶۱ نفر رسید.

رئیس شورای محلی عفرین اعلام کرد: «تعداد اجساد یافت شده در منطقه‌ای که قبل از عملیات شاخه زیتون ترکیه در عفرین تحت کنترل تروریست های پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ بود، به ۶۱ نفر رسید.»

به گزارش آناتولی، محمد شیخ رشید، رئیس شورای محلی عفرین به خبرنگاران گفت: “ما با دیدن اجساد شوکه شدیم، اجساد را به صورت دسته جمعی دفن کرده‌اند، آنها را در حالی که داخل گونی ها گذاشته بودند بر روی هم انداخته‌ و در یک گور دسته جمعی دفن کرده‌اند. تعداد اجساد پیدا شده تاکنون ۶۱ جسد است. همانطور که می بینید، این گورهای دسته جمعی در مناطق مسکونی هستند، به عنوان ساکنان عفرین، ما می دانیم که هیچ قبرستانی در اینجا وجود ندارد. بسیاری از مردم می دانند هنگامی که این مکانها تحت کنترل سازمان تروریستی پ.ک.ک بود، گزارشاتی مبنی بر ناپدید شدن و اعدام افرادی که با آنها مخالفت می کردند منتشر می‌شد. به احتمال زیاد، این گور دسته جمعی نیز متعلق به افرادی است که در مقابل آنها ایستادگی کرده‌اند و سپس ناپدید شده اند. مقامات این موضوع را بررسی می کنند. تا زمانی که مشخص شود این اجساد متعلق به چه کسانی است، روند کار ادامه خواهد داشت. این منطقه یک گورستان نیست، این یک گورستان دسته جمعی است که اجساد به سرعت و با عجله در زمین خالی در منطقه مسکونی دفن شده‌اند.”

در منطقه عفرین سوریه، که تحت کنترل نیروهای مسلح ترکیه است، روز گذشته طی گزارشی که به نیروهای امنیتی محلی رسید، کار حفاری با تجهیزات ساختمانی در منطقه ینی عفرین آغاز شد و طی آن شمار زیادی جسد در گونی هایی که در عمق ۱۵-۲۰ متر مدفون شده بودند، کشف شدند.

در آن زمان ، ی.پ.گ / پ.ک.ک هر شخصی را که اسلحه در دست داشت مجبور می کرد در مناطقی که تحت کنترل خود است به صفوف خود بپیوندد و مخالفان را اعدام می کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا