اقتصادجهان

تفاهم نامه ای بین کشورهای تورک زبان امضا شد

در دهمین نشست وزرای اقتصادی شورای همکاری کشورهای تورک در باکو، تفاهم نامه‌ای در زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات در مناطق مختلف اقتصادی امضا شد.

در دهمین نشست وزرای اقتصادی شورای همکاری کشورهای تورک زبان در باکو، تفاهم نامه ای در زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات در مناطق مختلف اقتصادی بین کشورهای تورک زبان امضا شد.

«محمد موش» وزیر تجارت ترکیه گفت که کشورهای تورک زبان ۱۶۰ میلیون نفر جمعیت دارند و ارزش اقتصادی کل آنها سالانه ۱.۱ تریلیون دلار است.

وی گفت: “کشورهای تورک زبان بخش مهمی از راه ابریشم هستند. ما معتقدیم که در دوره آینده کشورهای ما توجه ویژه ای به همکاری ها، به ویژه در زمینه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد سبز خواهند داشت. ما به عنوان ترکیه آماده هرگونه حمایت در این زمینه هستیم. در این راستا، صندوق سرمایه گذاری ترکیه از نظر سرمایه گذاری در کشورهای عضو نیز اهمیت خواهد داشت.”

وزیر تجارت ترکیه همچنین در مورد توافق تجاری ترجیحی امضا شده با آذربایجان که امسال اجرایی شد، گفت که می توان سند مشابهی را با ازبکستان امضا کرد: “ما در نظر داریم امسال مذاکرات خود را با ازبکستان به پایان برسانیم. همانطور که رجب طیب اردوغان گفت، بانک های مرکزی و دولت ها باید اقدامات مطمئن را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که مشاغل در تجارت با پول ملی اعتماد دارند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا