آذربایجانایران

«توحید امیرامینی» فعال آزربایجانی پیشنهاد آزادی مشروط را رد کرد

حفاظت اطلاعات و رئیس زندان اوین در دیدار با «توحید امیرامینی» فعال آزربایجانی محبوس در بند ۴ زندان اوین پیشنهاد آزادی مشروط به وی را داده‌اند که با مخالفت این زندانی سیاسی تورک روبرو شده است.

توحید امیرامینی پس از انتقال چند ساعتی به اتاق حفاظت اطلاعات زندان اوین با حضور رئیس زندان اوین از وی خواسته شده است با نوشتن درخواست آزادی مشروط بتواند از امکان آزادی بهره مند گردد. که آقای امیرامینی اعلام نموده است است ۴ سال از دوران محکومیتم را گذرانده‌ام و یک سال مانده و لزومی برای نگارش درخواست آزادی مشروط نمی‌بینم که حفاظت اطلاعات و رئیس زندان گفته‌اند به دلخواه شما نیست اگر شما هم ننویسید ما نوشته و آزادت خواهیم کرد.

توحید‌ امیر امینی ۱ اسفند ماه ۱۳۹۷ در میدان انقلاب تهران بعلت پخش تراکت‌های تبریک گرامیداشت روز جهانی زبان مادری همراه دیگر فعال آزربایجانی کیانوش اصلانی دستگیر گردیده بود.

این فعال آزربایجانی تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم امیرامینی بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. نهایتا این محکومیت مطابق قانون جدید کاهش مجازات حبس به ۵ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا