جهانخاورمیانه

تیراندازی و حمله خودرویی در تل‌آویو یک کشته و 6 زخمی بر جای گذاشت

ساعاتی پیش از این حمله دو خواهر بریتانیایی-اسرائیلی نیز روز جمعه در تیراندازی در کرانه باختری کشته شدند و مادرشان نیز به شدت مجروح شده است

در اثر حمله با خودرو و تیراندازی فردی مسلح، یک توریست 30 ساله ایتالیایی در پارک ساحلی تل آویو، پایتخت اسرائیل، کشته و شش جهانگرد دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های اسرائیل شامگاه جمعه، 18 فروردین به‌وقت محلی، ضمن پوشش خبر این حمله، نوشتند که فرد مظنون به این حمله از شهروندان عرب اسرائیل بوده، از سوی یک افسر پلیس که در پمپ بنزینی در همان حوالی بوده، هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نسبت به این حمله مطلع شده و دستور داده است که نیروهای پلیس مرزی ذخیره، وارد عمل شوند، موضوعی که رسانه‌های اسرائیل آن را به‌دلیل نگرانی‌های دولت از افزایش حملات به غیرنظامیان در پی تشدید تنش‌ها با گروه «حماس» در مرز با غزه و لبنان ارزیابی می‌کنند.

این دومین حمله از این دست در روز جمعه، به غیرنظامیان در اسرائیل است. پیشتر، دو خواهر بریتانیایی-اسرائیلی در تیراندازی در کرانه باختری کشته شدند که مادرشان نیز به شدت مجروح شده است.

گروه حماس از کشته شدن این دو زن استقبال کرده، اما مسئولیت حمله مسلحانه منجر به کشته شدن آن‌ها را بر عهده نگرفته است.

تنش بین حماس و اسرائیل در روزهای گذشته با راکت‌پراکنی‌های حماس از مرز لبنان و غزه تشدید شده است. در پاسخ به این حملات، ارتش اسرائیل نیز پنج‌شنبه شب و صبحگاه جمعه، 18 فروردین، 3 موضع وابسته به گروه حماس در جنوب لبنان و 10 مقر نظامی این گروه در غزه را هدف قرار داد و همزمان گروه‌های فلسطینی نیز شب گذشته بیش از 40 موشک به سوی اسرائیل شلیک کردند.

همزمان دولت اسرائيل با تشکیل کابینه امنیتی، استقرار نیروهای پلیس را در نزدیکی مرزهایش تقویت کرده است.

روز جمعه، ایلی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل نیز در گفت‌وگویی تلفنی جداگانه با همتایان ترکیه‌ای و بحرینی خود، ضمن اعلام تلاش‌های اسرائیل برای آرام کردن تنش‌ها، گفته بود که در صورت ادامه «ترور و خشونت»، اسرائیل به «سازمان‌های تروریستی تحت حمایت ایران» حمله خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا