آذربایجانایرانورزش

دهها هزار نفر در استادیوم سهند تبریز؛ اهتزاز بنر و طنین شعار «آزادلیق، عدالت، میللی حؤکومت»

دیروز جمعه شعار «آزادلیق، عدالت، میللی حؤکومت» طنین انداز سکوهای استادیوم سهند تبریز شده و تماشاگران بنرهایی در راستای مطالبات ملی از جمله شعار «آزادلیق، عدالت، میللی حؤکومت/ اینسانلارا آزادلیق، میللتلره استقلال» را به نمایش گذاشته اند.

دیروز جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲، در پی بازی تیم تراختور آذربایجان و سپاهان اصفهان به میزبانی تراکتور، در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، شعار «آزادلیق، عدالت، میللی حؤکومت» طنین انداز سکوهای استادیوم سهند تبریز شده است و تماشاگران پس از اتمام بازی و هنگام خروج از استادیوم نیز شعار مذکور را سرداده اند.

طرفداران تیم تراکتورسازی در دقیقه ۱۵ این بازی که نمادی از عدم اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی مبنی بر «استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آن‌ها در مدارس» می‌باشد، شعار «تورک دیلینده مدرسه/ اولمالی‌دیر هر کسه» سر دادند که صدای تماشاگران توسط صداوسیما سانسور شد.

همچنین در دقیقه ۲۵ بازی که نمادی از حکومت ملی آذربایجان در بین سالهای ۲۵-۱۳۲۴ می‌باشد و در آن برای اولین بار در ایران حقوق زنان به رسمیت شناخته شد، شعار «آذربایجان قیزلاری/ گؤیلرین اولدوزلاری» سر داده شد که آنهم توسط صداوسیما سانسور شد.

علاوه بر سر داده شدن شعار «آزادلیق، عدالت، میللی حؤکومت» برخی از تماشاگران جهت ادای احترام به شهدای جنگ دوم قاراباغ و ارتش آذربایجان که طی آن موفق شد بخش بزرگی از منطقه قاراباغ و ۷ شهرستان اطراف آن را طی ۴۴ روز آزاد و به اشغال سی ساله ارمنستان پایان دهد تصاویری از سلام نظامی خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند.

گفتنی است «نه موتلو تورکوم دئیه‌نه»، «زنگان تیراختورچوسویام/ آذربایجان اوردوسویام»، «آذربایجان وار اولسون/ ایسته‌مه‌ین کور اولسون» از دیگر شعارهای سر داده شد در این بازی و پیش از ورود به ورزشگاه می‌باشند.

همچنین ویدیویی از دختر خردسال تراختوری در صفحات مجازی وایرال شده که بدلیل ممانعت از ورود به استادیوم در حال گریه است و جامعه آذربایجانی با یادآوری قوانین و نحوه برخورد حکومت با زنان، مخالفت خویش را با این نوع نگاه امنیتی و متحجرانه ابراز داشته اند.

طبق اطلاعاتی که توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سرعت اینترنت در استادیوم سهند به شدت پایین بوده است. چنانچه کاربران تصاویر خود از بازی و استادیوم را نمی‌توانسته اند در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

دهها هزار نفر در استادیوم سهند تبریز؛ اهتزاز بنر و طنین شعار «آزادلیق، عدالت، میللی حؤکومت»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا