ایران

جزییات تازه درباره حملات اسرائیل به سوریه:‌ مراکز اطلاعاتی سپاه هدف قرار گرفتند

در حالی که هفته گذشته ارتش اسرائیل مجموعه‌ حملاتی غیرمعمول و گسترده در سوریه انجام داد،گزارش دادند این حملات به ویژه در روزهای ۳۰ و ۳۱ مارس به سایت‌های اطلاعاتی حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی در دمشق و روز چهارم آوریل، به فرودگاه القصیر بوده است.

برخی منابع گفتند در حمله شب سی‌ویکم مارس، یک مرکز اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – که با مشارکت سوریه اداره می‌شود – در محله الموزه دمشق هدف حمله قرار گرفت.

بر اساس گزارش این منابع، در این حملات دو تن از اعضای سپاه پاسداران به نام‌های میلاد حیدری و مقداد مهقانی کشته شدند که به گفته این منابع، هر دو از پژوهشگران اطلاعاتی سپاه پاسداران در سوریه بودند و به همین دلیل اعضای ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به سرپرستی حسین طائب، رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در روزهای گذشته از خانواده‌های عزادار این افراد در ایران عیادت کردند.

به گفته این منابع، این حملات واکنش اسرائیل به حمله تروریستی یک هفته پیش از آن بوده که در منطقه مگیدو در داخل اسرائیل و به وسیله فردی که به گفته اسرائیل از سوی حزب‌الله لبنان فرستاده شده بود، انجام شد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی منابع ایران‌اینترنشنال در اسرائیل، سازمان‌های اطلاعاتی سپاه پاسداران در تلاش هستند تا با کمک حزب‌الله در آینده حملات تروریستی را در داخل اسرائیل هدایت کنند.

این منابع همچنین خبر دادند مراکز اطلاعاتی هدف حمله، از جمله به جمع‌آوری اطلاعات درباره ارتش اسرائیل و برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی علیه اسرائیل مشغول بودند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه ۱۶ فروردین اعلام کرد حملات شامگاه دوشنبه اسرائیل به سوریه انبارهای متعلق به جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان را در مجاورت فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، در حملات اسرائیل به سوریه دست‌کم پنج نظامی از جمله اعضای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان کشته شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم به تازگی اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران، مسوول ۹۵ درصد از تهدیدهای امنیتی علیه اسرائیل است.

نتانیاهو که در مراسمی با حضور رییس اداره امنیت داخلی اسرائیل به مناسبت یک عید یهودیان صحبت می‌کرد، در ادامه به جمهوری اسلامی هشدار داد: «آن‌هایی که می‌خواهند به اسرائیل آسیب برسانند بدانند که نهایتا خونشان گردن خودشان است.»

در واکنش به حملات اسرائیل در خاک سوریه، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان درباره این حملات و کشته شدن دو نیروی سپاه پاسداران اعلام کرد که جمهوری اسلامی برای دادن «پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی اسرائیل و دفاع از امنیت خود» تردید نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا