آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا واثقی در بخش دوم پرونده برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا واثقی فعال مدنی آذربایجانی در بخش دوم پرونده روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ اردبیل برگزار شد.

اتهام رضا واثقی در این بخش از پرونده «تمرد به مأموران دولتی» عنوان شده است.

بر اساس گزارشات دریافت شده، قبل از آغاز جلسه دادگاه، ماموران امنیتی که در این بخش از پرونده بعنوان شاکی خصوصی از آنها نام برده شده، با رئیس دادگاه جلسه خصوصی داشتند و قاضی دادگاه آقای واثقی نیز عنوان کرده که او باید از ماموران لباس شخصی حتی اگر حکم هم نشان ندهند اطاعت می‌کرد که این امر با اعتراض شدید آقای واثقی مواجه شد.

رضا واثقی در تاریخ ۱۴ مرداد طی یک ابلاغیه‌ الکترونیکی که به وی ارسال شده بود، به شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل احضار و پس از حضور، از وی خواسته شده بود که ظرف ۵ روز از زمان درج این ابلاغیه در سامانه ثنا جهت اخذ آخرین دفاع در این شعبه حاضر شود.

رضا واثقی به همراه برادرش علی واثقی پیش‌تر از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل از بابت اتهام «مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شب‌نامه» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۲ و ۳ سال حبس محکوم شده بودند.

بر اساس اطلاع این فعالین، مستندات دادگاه برای صدور این احکام انتشار آثار ضرب و شتم نیروهای امنیتی بر روی بدنشان در شبکه‌های اجتماعی و نوشتن جمله «زنده باد قهرمانانی که در راه آزادی تلاش می‌کنند» در تلگرام رضا واثقی عنوان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا