آذربایجانجهانخاورمیانهسیاست

جنجال سیاسی دوباره در ارمنستان پس از اعلام پاشینیان مبنی بر احتمال توافق جدید مرزی

احتمال امضای توافقنامه سه جانبه در مورد تعیین مرزها با آذربایجان از سوی سرپرست نخست وزیر ارمنستان اوضاع سیاسی این کشور را متشنج کرد.

گزارش ها در مورد احتمال امضای توافق نامه سه جانبه در مورد تعیین مرزها با آذربایجان با شرکت روسیه از سوی نیکول پاشینیان، سرپرست نخست وزیر ارمنستان اوضاع سیاسی این کشور را دوباره متشنج کرد.

تعدادی از بلوک های مخالف خواستار تجمع جدید در مقابل ساختمان دولت شده و توافق مورد نظر را “خیانت دیگری از پاشینیان” و “نقشه هایی برای امتیاز دادن از خاک ارمنستان به آذربایجان” خوانده اند.

پاشینیان در صفحه فیس بوک خود گفت مخالفان خواهان جنگ هستند. به گفته وی، کسانی که خود را اپوزیسیون می نامند همه تلاش خود را می کنند تا سربازان آذربایجانی “مناطق ارمنستان” را ترک نکنند (منظور پاشینیان نیروهای آذربایجان است که در اطراف قره گول، در منطقه لاچین آذربایجان است مستقر شده‌اند.)

پاشینیان نوشت که همه جزئیات را بعداً، عصر امروز، فاش می کند.

لازم به ذکر است که میکائل میناسیان، داماد سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور سابق ارمنستان گفته بود که توافق نامه جدیدی بین رهبران آذربایجان، روسیه و ارمنستان امضا خواهد شد. وی سپس عکسی از پیش نویس توافق نامه را منتشر کرد (که بخش بزرگی از آن پیش نویس را پوشانده بود).

پس از آن سایت آرملور (سایت وابسته به لوون تر-پطروسیان) متن کامل پیش نویس سند را منتشر کرد. و معلوم شد که پیش نویس سند منعکس کننده تأسیس یک کارگروه سه جانبه برای مذاکره در مورد تعیین مرزها است. با این حال، مخالفان ادعا می کنند که یک قسمت مخفی در پیش نویس توافق نامه وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا