خاورمیانهسیاست

حماس چگونه یک شبکه زیرزمینی در منطقه مسکونی در قلب غزه ایجاد کرد

تصاویر جدید نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان حماس، چگونه زیرساخت های مفصلی را در قلب محله‌های غیرنظامی پرجمعیت در نوار غزه ایجاد کرده‌اند.

تصاویر جدید دقیقاً نشان می دهد که شبه‌نظامیان حماس، مورد حمایت ایران دقیقاً چگونه توانسته اند زیرساخت های مفصلی را در قلب محله های غیرنظامی پرجمعیت در نوار غزه ایجاد کنند.

روزنامه جروزالم‌پست با انتشار گزارشی به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل، نوشت، حماس طی دهه گذشته میلیون ها دلار سرمایه گذاری کرده است تا زیرساخت های گسترده تونل را در زیر سطح نوار غزه حفر کند.

جروزالم‌پست می‌نویسد، این تونل ها با هدف آسیب رساندن هر چه بیشتر به غیرنظامیان توسط حماس برای کمین زدن و انجام عملیات ضد حمله استفاده می شود.

به گفته این روزنامه، بیشتر زیرساخت های حماس در قلب مناطق غیرنظامی شلوغ در نوار غزه ساخته شده است. این بدان معناست که اهداف نظامی، از جمله مراکز فرماندهی و کنترل، تولید سلاح، انبار اسلحه، زیرساخت های نظامی، تونل ها و مراکز مدیریت جنگ همه در داخل محلات غیرنظامی و مسکونی است.

(عکس: IDF SPOKESMAN’S UNIT)

به عنوان بخشی از عملیات «نگهبان دیوارها»، ارتش اسرائیل خسارت قابل توجهی به سیستم تونل معروف به «مترو» وارد کرده است تا برنامه های حماس را تا آنجا که ممکن است عقب بیاندازد.

جروزالم‌پست می‌نویسد، با یان همه، ارتش اسرائیل مطابق با قوانین بین المللی عمل می کند و تا آنجا که ممکن است اقدامات احتیاطی را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان در طول فعالیت های عملیاتی خود انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا