جهان

جوزپ بورل می‌گوید نتیجه جنگ اوکراین تا بهار یا تابستان مشخص خواهد شد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز پنج‌شنبه پس از نشست‌هایی با مقامات ایالات متحده گفت که در حمایت از کی‌یف تعلل نباید کرد چرا که نتیجه جنگ در اوکراین تا بهار یا تابستان امسال مشخص می‌شود.

بورل که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود با اشاره به تردیدها و اختلافات در کنگره ایالات متحده بر سر کمک نظامی به کی‌یف گفت که پیامش به سیاستمداران آمریکایی این است که «هر کاری که قرار است انجام شود، باید سریع انجام شود».

وی همچنین درباره اقدامات اروپا برای کمک به اوکراین اظهار داشت: «این امر درباره ما نیز صادق است. ما باید به سرعت اقدام کنیم. باید کمک‌هایمان را افزایش دهیم، تلاش بیشتری بکنیم و سریعتر عمل کنیم.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید

آمریکا۳۰۰ میلیون دلار به اوکراین کمک نظامی می‌کند

این مقام اتحادیه اروپا افزود: «ماه‌های آینده تعیین‌کننده است. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که روسیه در این تابستان حمله سنگینی بکند و اوکراین نمی‌تواند تا انتخابات آینده ایالات متحده منتظر بماند.»

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده، از آغاز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تاکنون از اوکراین پشتیبانی نظامی کرده اما دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه او در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر امسال، بیشتر به سیاست‌های انزواگرایانه تمایل دارد.

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده که متحد ترامپ محسوب می‌شود، نیز تاکنون از به رای گذاشتن لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین خودداری کرده است.

دولت بایدن در این شرایط به تازگی اعلام کرد که واشینگتن کمک‌های نظامی تازه‌ای به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص داده است و این بودجه حاصل صرفه‌جویی‌های پیش‌بینی‌نشده‌ در قراردادهای پنتاگون است و مصروف گلوله‌های توپ و مهمات برای سامانه‌های موشکی هیمارس خواهد شد.

مقامات ایالات متحده در عین حال این گزینه را بررسی می‌کنند که ۲۸۵ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه که در سال ۲۰۲۲ بلوکه شده بود خرج تسلیحات برای اوکراین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا