ایران

حسن کردمیهن، متهم اصلی در حمله به سفارت عربستان مشاور فدارسیون جودو ایران شد

بنا به اعلام فدارسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران، حسن کردمیهن به عنوان مشاور رئيس فدارسیون جودو و رئيس کمیته فرهنگی این فدارسیون انتخاب شد.

دی ماه سال ۱۳۹۴ در جریان حمله گروه‌های تندرو و بسیجی به سفارت عربستان در تهران در اعتراض به اعدام شیخ نمر، از روحانیان شیعه در عربستان، حسن کردمیهن یکی از متهمان اصلی این حمله بود که در پی آن سفارت عربستان سعودی به آتش کشیده شد.

همزمان گروه‌های تندرو حکومتی نیز در مشهد حمله‌ای دیگر به کنسول‌گری عربستان سعودی ترتیب دادند.

پس از این حملات، عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. پیش از قطع روابط دیپلماتیک تلویزیون رسمی ایران با پوشش این حمله مبنی بر واکنش به اصطلاح مردم به اعدام شبیخ نمر موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از این حمله آشکار نمود. اگر چه پس از قطع روابط دیپلماتیک و واکنش شدید عربستان، ایران اعلام کرد که این حمله از سوی گروه‌های «خود سر» صورت گرفته است.

یک سال بعد، در آبان‌ماه سال ۱۳۹۵، اعلام شد که حسن کردمیهن، رهبری و هدایت حمله‌کنندگان به سفارت عربستان سعودی را در دست داشته است.

از جسن کرد میهن به عنوان یکی از اشخاص نزدیک به محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران یاد می‌شد. او پس از مشارکت در این حمله بعنوان عضوی از سپاه قدس به سوریه رفته بود.

حسن کردمیهن، در عین حال مؤسسه فرهنگی و دینی «نور معرفت» را اداره می‌کند. علی خامنه‌ای، رهبر ایران در دیداری که دی‌ماه سال ۸۹ با اعضای این موسسه داشت، فعالیت‌های این گروه را «چشمه جوشان» توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا