جهانسیاست

هشدار آکار به خلیفه حفتر که خواستار “آماده‌باش برای جنگ بر علیه نیروهای ترکیه” در لیبی شد

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مورد اظهارات خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی در شرق لیبی، مبنی بر "آماده‌باش برای جنگ بر علیه نیروهای ترکیه" هشدار داد.

خلیفه حفتر گفته بود: “من از همه نیروهای خود می خواهم که آماده جنگ برای مقابله با نیروهای ترکیه در لیبی باشند.”

وزیر دفاع ترکیه گفت: “قاتل حفتر، این جنایتکار جنگی و هوادارانش باید بدانند که در هر تلاش برای حمله به نیروهای تورک، عناصر قاتل حفتر در هر نقطه‌ای به عنوان یک هدف قانونی در خواهند آمد.”

آکار با ژنرال یاشار گولر، رئیس ستاد کل و فرماندهان نیرو و سربازان تورک که در لیبی مشغول انجام وظیفه هستند در طرابلس، پایتخت لیبی دیدار کرد.

وزیر دفاع ترکیه گفت که نیروهای مسلح ترکیه علاوه بر اینکه برای امنیت ۸۳ میلیون نفر از شهروندانش تلاش می‌کند، افزود که نیروهای تحت وزارتش همچنین برای تامین امنیت کشورهای دوست و برادری مانند لیبی، آذربایجان و قبرس نیز تلاش می کنند.

آکار با تأکید بر اینکه دولت وفاق ملی، دولت قانونی لیبی است که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، گفت: “مشکل اصلی در لیبی گروه کودتاگر حفتر و طرفداران آنها است و مشکل از اینجا ناشی می شود.”

آکار با اشاره به اینکه کشتارهای انجام شده توسط نیروهای حفتر بار دیگر با پیدا شدن ۲۱ گور دسته جمعی در «ترهونه» خود را نمایان کرد، گفت: “متأسفانه جهان همچنان در برابر این سکوت می کند، اما ما معتقدیم که دولت وفاق ملی پیگیری این جنایت بر علیه بشریت را دنبال خواهد کرد. ما معتقدیم که تحقیقات لازم انجام خواهد شد و گزارش آنها داده خواهد شد.”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا