ایران

حسین طائب: اگر روسیه و چین بتوانند منافع و امنیت ما را حاصل کنند، می‌پذیریم

حسین طائب،در اولین سخنرانی بعد از برکناری از ریاست سازمان اطلاعات سپاه، با بیان اینکه بایدن و تیم او می‌خواهند ما را پای میز برجام بکشانند تا امتیاز بگیرند گفت:اگر روسیه و چین منافع و امنیت ما را حاصل کنند،می‌پذیریم و این منافاتی با «سیاست نه شرقی، نه غربی» و خطوط قرمز ما ندارد.

خبرگزاری فارس با انتشار متن سخنان حسین طائب، نوشت که او به عنوان «مشاور فرمانده سپاه» در جمع «هادیان سیاسی سپاه» سخنرانی کرده است.

در این سخنرانی که متن آن همزمان با مذاکرات احیای برجام در وین منتشر شد، طائب گفت: تمام تمرکز و باور بایدن و تیم او این است که ایران را پای میز برجام بکشاند تا از این طریق از ایران امتیاز بگیرد. آن‌ها از این طریق می‌خواهند دوباره منطقه را به دست بگیرند چرا که تنها از این طریق است که می‌توانند امنیت اسرائیل را تامین کنند و نفت ارزان به دست آورند.

طائب با تاکید بر اینکه روابط ما با دیگر کشورها بر مبنای امنیت و منافع ملی است، افزود: در موضوع برجام و آمریکا اگر منافع ملی و امنیت ملی ما تامین شود، پای کار هستیم. اگر روسیه و چین هم بتوانند این دو را حاصل کنند، ما می‌پذیریم و این با سیاست «نه شرقی و نه غربی» و خطوط قرمز ما منافاتی ندارد.

در این سخنرانی به طور مستقیم درباره برکناری خود توضیحی ارائه نکرد اما به عملیات‌ اسرائیل علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه امنیت در داخل اسرائیل به گونه‌ای بود که اختلاف و ناامنی در آن نفوذ کرده بود، شروع کردند به صورت مخفیانه با ما جنگیدن؛ از جمله در دریا و در سایبری.

طائب با تاکید بر اینکه به عملیات اسرائیل جواب داده شده است، گفت: اسرائیلی‌ها جواب هم گرفتند. خودشان خوب می‌دانند اگر بخواهند اقدامی ‌کنند، بدون جواب نخواهند ماند.

رییس برکنار شده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بدون اشاره مستقیم به بازداشت تیم‌های عملیاتی ایران در ترکیه به دلیل برنامه‌ریزی برای ترور یکی از سفرای سابق اسرائیل و گردشگران اسرائیلی، گفت: «چون در اسرائیل مهاجرت معکوس افزایش یافته بود و مردم به دلیل ترس و ناامنی اقدام به مهاجرت به ترکیه کرده بودند، رژیم در خبرهای رسمی ‌بزرگ‌نمایی کرد تا یهودی‌ها به سرزمین‌های اشغالی برگردند.»

طائب با حمایت از «جراحی اقتصادی دولت رئیسی»، گفت که اگر این جراحی اقتصادی اتفاق نمی‌افتاد، اقتصاد ما با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شد.

او با بیان اینکه توزیع منابع حاصل از طرح جراحی اقتصادی دولت رئیسی در بین مردم و شناسایی گروه‌های مستضعف، کمی ‌طول می‌کشد، گفت: این شرایط، همان بخش خونریزی اول جراحی است.

طائب اعتراضات به حجاب اجباری و گشت ارشاد را فضاسازی خواند و افزود: دشمن چون در مسائل سیاسی راه به جایی نبرد، به جنگ فرهنگی روی آورد. شروع کردند با تیتر حجاب و گشت ارشاد ناامنی ایجاد کنند. یکی از برنامه‌های آمریکایی‌ها تلاش برای ایجاد ناامنی در اجتماع و ادراک مردم است.

رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه اضافه کرد: «دشمن در بنگاه‌های شایعه‌پراکنی خود تمام تلاش خود را می‌کند تا واقعیت‌ها را دگرگون کند و عشق به ارزش‌های دینی را به نفرت تبدیل و نفرت‌های دینی را به ارزش و عشق تبدیل کند اما آنها از اراده خداوند متعال غافلند.»

طائب گفت: هدف نهایی دشمن ایجاد تردید در سنگر ماست. باید حواس‌مان باشد، در جبهه خودی سوالات و شبهات را پاسخ بدهیم چرا که جواب ندادن به شبهه موجب می‌شود تحلیل‌های دشمن جای تحلیل‌های ما را بگیرد و محرم بهترین زمان برای اجرای این برنامه است.

حسین طائب دوم تیر ماه پس از سیزده سال از ریاست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برکنار شد و محمد کاظمی به عنوان رییس جدید این سازمان منصوب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا