آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حمایت از آزادسازی قره‌باغ؛ قرار منع تعقیب برای ۱۰ تن از فعالین مدنی و شهروندان اردبیل

شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو شهر اردبیل (۱۰۶ جزایی سابق)، برای ۱۰ تن از شهروندان و فعالین مدنی آذربایجانی این شهر که در رابطه با فراخوانی جهت برگزاری راه‌پیمایی برای حمایت از آزادسازی قره باغ بازداشت شده بودند، قرار منع تعقیب صادر کرد.

شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو شهر اردبیل (۱۰۶ جزایی سابق) با ارسال دادنامه‌ای به مرضیه جوانشیر، مهرداد اعلایی، علی معالی تقی‌دیزج، محمدرضا عبدیان، رامین داننده ایردموسی، رامین خورشیدی زنگبار، شمس‌علی محمدی ورگه‌سران، احمد محمدپور، پویا حسنخانی و داریوش نیازی شیران از صدور قرار منع تعقیب در مورد اتهامات مطرح شده بر علیه آنها خبر داد.

اتهام این شهروندان و فعالین مدنی در دادنامه ارسال شده «مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت» «مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» و «تمرد به مأموران انتظامی در حین انجام وظیفه» عنوان شده است.

این دادنامه در تاریخ ۲۹ آذر ۹۹ تنظیم و در روزهای اخیر بدست این فعالین رسیده است.

در قرار منع تعقیب آمده است که «در خصوص اتهام انتسابی» به این فعالین «دایر بر مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال و تمرد به مأموران انتظامی در حین انجام وظیفه نظر به انکار اتهامات انتسابی از جانب متهمین در مرحله تحقیقات مقدماتی دادسرا و عدم کفایت عدله مثبته کافی مبنی بر ارتکاب بزه معنونه به متهمین و حاکمیت اصل کلی برایت، بزهکاری نامبردگان در نظر دادگاه محرز نگردیده و به استناد ماده ۳۴۱ قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر» می‌کند.

بر اساس این دادنامه، قرار منع تعقیب برای دو اتهام انتسابی بر علیه این فعالین صادر شده است.

این فعالین آذربایجانی طی فراخوانی که روز پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ منتشر و خواستار راهپیمایی و تجمع در همه شهرهای تورک‌نشین ایران در حمایت از عملیات آزاد سازی قره باغ شده بود، در خیایان همراه با ضرب شتم شدید بازداشت شده بودند.

قرار منع تعقیب فعالین آذربایجانی در اردبیل
قرار منع تعقیب فعالین آذربایجانی در اردبیل

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا