آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

علی عزیزی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد

علی عزیزی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن اورمیه، از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم ۶ سال حبس تعزیری علی عزیزی به صورت شفاهی به اصغر محمدی وکیل آقای عزیزی ابلاغ شده است.

بر اساس اعلام دفتر شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، آقای عزیزی از بابت اتهام «عضویت در گروه غیر قانونی گاماج» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

جلسه دادرسی این فعال مدنی تورک روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹ در شعبه مذکور برگزار شد.

همچنین بخوانید: احضار علی عزیزی به دادگاه انقلاب تبریز

پیش‌تر، شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی سید‌علی موسوی، روز پنجشنبه ۱۹ تیر، با افزودن اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» به اتهامات پیشین آقای عزیزی و افزودن مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پیشین وی، مبلغ وثیقه در ازای آزادی موقت تا صدور را به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داده بود.

همچنین بخوانید: دادگاه و زمان رسیدگی به اتهام تازه علی عزیزی مشخص شد

همچنین بخوانید: افزایش وثیقه علی عزیزی به «۶۵۰ میلیون» تومان به‌دلیل «یک اتهام تازه»

در جلسه اخذ آخرین دفاع در بازپرسی، این فعال اورمیه‌ای اتهام اخیر را نیز همانند دو اتهام پیشین بی‌اساس و بدون دلیل و مدرک و پرونده‌سازی نهادهای امنیتی عنوان نموده بود.

علی عزیزی در روز ۴ اسفند سال ۹۸ در منزل پدری خود در شهرستان اورمیه بازداشت شده بود،مقاومت مادر و آقای عزیزی مبنی بر عدم اجازه ورود به منزل پیش از ارائه حکم ورود به منزل و بازداشت به علت تعداد زیاد مامورین بی نتیجه مانده و مامورین لباس شخصی بدون ارائه حکم جلب اقدام به بازداشت این فعال آذربایجانی نموده بودند.

این فعال مدنی نهایتا در تاریخ ۶فروردین سال ۹۹ پس از تودیع قرار وثیقه بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیده بود.

پیش‌تر، سازمان عفو بین الملل در گزارشی که در باره اعتراضات سراسری آبان ۹۸ با عنوان «ویرانگران انسانیت» منتشر کرده بود، درباره علی عزیزی اعلام نموده بود: «علی عزیزی در صورت زندانی شدن، زندانی عقیدتی به شمار میرود چرا که صرفاً به دلیل بهره گیری مسالمت آمیز از حقوق خود برای برخورداری از آزادی بیان، تشکل و تجمع مسالمت آمیز زندانی میشود.»

همچنین بخوانید: اعتراضات آبان۹۸؛ حکم شلاق و جزای نقدی الیار حسین‌زاده و علی عزیزی اجرا شد

همچنین بخوانید: آزادی موقت علی عزیزی ؛ فعال ملی آزربایجانی با وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی از زندان تبریز

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا