جهان

حمله دزدان دریایی به کشتی تورکیه؛ اردوغان با ناخدا تماس گرفت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه با فرقان یارن، ناخدای کشتی «موزارت» که شب گذشته در خلیج گینه مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت، تماس گرفت.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ترکیه گزارش می دهد رئیس جمهور تورکیه دو بار با کاپیتان تماس گرفته و اطلاعاتی در مورد حمله دزدان دریایی دریافت کرده است.

در این گزارش آمده است: “پس از دریافت اطلاعاتی در مورد سه خدمه این كشتی كه از این حمله جان سالم به در بردند و به سواحل گابن در حرکت هستند، رئیس جمهور گفت كه او از نزدیك اوضاع را رصد می كند و دستور داد برای نجات ۱۵ خدمه ای كه توسط دزدان دریایی به گروگان گرفته شده اند، اقدامات لازم انجام داده شود.”

یکی از خدمه که یک شهروند آذربایجان است، در حمله دزدان دریایی به این کشتی باری تورکیه که با پرچم لیبریا فعالیت می کرد، کشته شد. دزدان دریایی ۱۵ خدمه را به گروگان گرفتند و با قایق موتوری از آنجا دور شدند.

به گفته رسانه های تورکیه، مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه این کشور همچنین با کاپیتان کشتی فرقان یارن مکالمه تلفنی داشته و اطلاعاتی در مورد اوضاع دریافت کرده است. چاووش اوغلو همچنین با عثمان لونت کارسان،  رئیس شرکت که کشتی به آن تعلق دارد، تماس گرفت و اظهار داشت که تمام اقدامات ممکن برای آزادی هرچه سریعتر گروگان ها انجام خواهد شد.

چاووش اوغلو همچنین با جیحون بایراموف، همتای آذربایجانی خود تماس گرفت، ضمن ابراز تسلیت برای کشته شدن خدمه آذربایجانی، گفت که پس از پهلو گرفتن کشتی در بندر گابن، بلافاصله کار تحویل جسد به آذربایجان آغاز می شود.

منابع تورکیه می گویند سفارتخانه های تورکیه در نیجریه و دیگر کشورهای منطقه برای آزادی اعضای خدمه ربوده شده توسط دزدان دریایی بسیج شده اند. فرمان اسماعیلوف که توسط دزدان دریایی کشته شد، یک مهندس کشتی بود. اعضای باقیمانده هیئت شهروندان تورکیه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا