جهان

حمله مرگبار به دانشجویان دانشگاه کابل؛ دست‌کم ۲۰ نفر جان باخته و ۴۰ نفر زخمی شدند

مقامات افغانستان گفتند که در حمله امروز دوشنبه ۱۲ آبان سه مهاجم مسلح به دانشگاه کابل، دست کم ۲۰ نفر از جمله دانشجویان کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

عکسهایی که توسط یک مقام ارشد دولتی به اشتراک گذاشته شده دانشجویان را نشان می دهد که در کلاسها، بعضی‌ها در کنار کتابهایشان کشته شده‌اند. به نظر می رسید که یکی از دانشجویان هنگام بالا رفتن از پنجره مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

فتح الله مرادی به رسانه‌ها گفت: “آنها به سوی هر دانشجویی که می دیدند تیراندازی می کردند … حتی به دانشجویانی که فرار می کردند تیراندازی می کردند.”

طالبان گفت که جنگجویان آنها در حمله دست ندارند. هیچ گروه دیگری نیز مسئولیت را بر عهده نگرفت.

طارق آرین سخنگوی وزارت کشور به رویترز گفته که ۱۹ نفر کشته و ۲۲ نفر زخمی شده‌اند ولی یک منبع امنیتی به رسانه‌های افغانستان گفته است که تعداد کشته‌های حمله مسلحانه به دانشگاه کابل به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد که همزمان با حضور چندین مقام ارشد این کشور مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل حمله کردند.

فیصل امین، معاون دانشگاه کابل به طلوع نیوز گفته که مهاجمان مسلح بر ساختمان دانشکده حقوق این دانشگاه حمله کرده‌اند.

این حمله همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در دانشگاه کابل به وقوع پیوسته است.

استفانو پونتکوروو نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان در بیانیه ای گفت: “این دومین حمله به موسسات آموزشی در کابل است … کودکان و جوانان افغان باید از رفتن به مدرسه احساس امنیت کنند.”

در ۲۴ اکتبر (۱۳ مهر) نیز یک بمب گذار انتحاری ۲۴ نفر از جمله دانش آموزان نوجوان را در یک مرکز آموزشی در کابل کشته است. دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.

خشونت ها در حالی باعث آزار افغانستان شده است که مذاکره کنندگان دولت برای دستیابی به توافق صلح با طالبان در قطر گفتگو می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا