خاورمیانه

گزارش تصویری از تظاهرات امروز زنان در عراق

هزاران تن از زنان کشور عراق پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن در بغداد، پایتخت این کشور و چند استان جنوبی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

هزاران تن از زنان عراق، پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن در بغداد و چند استان جنوبی این کشور تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

 

 

به گزارش روسیا الیوم در این تظاهرات که با هدف حمایت از اعتراضات سراسری این کشور که از اول اکتبر آغاز شده برگزار شد شعارهایی علیه دخالت خارجی در عراق و نیز ربوده شدن و کشته شدن فعالان سر داده شد.

خبرگزاری العربی جدید نیز گزارش داد، این تظاهرات پس از آن برگزار می‌شود که اخیراً مقتدی صدر با انتشار توییتی از حضور زنان در تظاهرات انتقاد کرد و گفت که حضور آنان مصداق اختلاط زن و مرد و نامشروع است.

در اقدامی قابل تامل، تشکل‌های سیاسی نزدیک به رژیم ایران از جمله ائتلاف سائرون وابسته به صدر و ائتلاف فتح وابسته به هادی العامری با صدور بیانیه‌هایی این تظاهرات را «اهانت به مقدسات» خوانده و اعترضات زنان این کشور محکوم کردند.

مقتدی صدر نیز امروز با انتشار توییتی زنان شرکت کننده در تظاهرات را «داعش آزادی خواهی» نامید و ضمن انتقاد مدعی بر ضرورت دفاع از «ایمان، اخلاق، دین، عقاید و مقدسات» در تظاهرات‌ها شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا