آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حمید منافی نادارلی از سوی مأموران امنیتی بازداشت شد

حمید منافی نادارلی از فعالین مدنی آذربایجان توسط نیروهای امنیتی در محل کارش در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش ای‌ان‌تی حمید منافی نادارلی، فعال مدنی ترک امروز سه‌شنبه ۳۱ تیر در حالی از سوی مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در تهران مورد بازداشت قرار می‌گیرد که پیشتر در سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بود.

از دلایل و محل نگهداری آقای منافی نادارلی اطلاعی در دست نیست ولی گمان می‌رود بازداشت این فعال مدنی ترک مرتبط با حکم محکومیت قبلی وی باشد.

گفتنی است که ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید آقای منافی نادارلی که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، سپس از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

حمید منافی نادارلی به همراه بهنام شیخی، اکبر آزاد و علیرضا فرشی و سه تن دیگر به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در اسفندماه ۱۳۹۲ در نسیم شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی آزاد شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا