جهانخاورمیانه

حوثی ها اعلام کردند که با چند پهپاد، فرودگاه بین‌المللی ابها در عربستان را مورد حمله قرار داده‌اند

صبح روز سه‌شنبه حوثی‌های یمن تحت حمایت جمهوری اسلامی اعلام کردند که با تعدادی پهپاد فرودگاه بین المللی ابها در عربستان سعودی را هدف قرار داده اند.

بامداد روز سه‌شنبه حوثی‌های شورشی یمن تحت حمایت جمهوری اسلامی اعلام کردند که با تعدادی پهپاد فرودگاه بین المللی ابها در عربستان سعودی را هدف قرار داده اند.

یحیی سریع، سخنگوی گروه “حوثی” انصارالله، گفت: “نیروی هوایی [این گروه] حمله گسترده ای را با تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین به سایت های نظامی و اهداف حساس در فرودگاه بین المللی ابها انجام داد.”

این در حالی است که عربستان سعودی اعلام کرده که یک پهپاد حوثی‌ها را در جنوب این کشور ساقط کرده است.

به گزارش آژانس مطبوعاتی رسمی سعودی، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان، ساعاتی پس از اعلام حوثی ها از اجرای حملات پهپادی به فرودگاه “ابها” عربستان اعلام کرد که پهپاد حوثی‌ها را پیش‌از انجام حمله به این فرودگاه منهدم کردند.

آقای المالکی توضیح داد که “نیروهای ائتلاف مشترک، صبح امروز [سه‌شنبه] توانستند یک هواپیمای بدون سرنشین انفجاری را که توسط شبه نظامیان حوثی تروریست به طور سیستماتیک و عمدی برای هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی و غیرنظامیان در منطقه جنوب (عربستان سعودی) استفاده شده بود، رهگیری و منهدم کرد.”

فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب عربستان سعودی و نزدیکی مرز یمن قرار دارد و در سال‌های اخیر بارها از سوی پهپادها و موشک‌های شورشیان حوثی مورد حمله قرار گرفته است.

یمن از سپتامبر ۲۰۱۴ برای ششمین سال پیاپی، شاهد جنگ بین نیروهای دولتی و حوثی های شورشی مورد حمایت ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا