ایرانجهان

حکومت نظامی میانمار برای تامین قطعات پهپادهایش از ایران کمک گرفته است

یک مقام سابق ارتش میانمار گفته حکومت نظامی این کشور برای تامین قطعات پهپادهایش از ایران کمک گرفته است. بعد از کودتای میانمار، نیاز به قطعات یدکی پهپادها بیشتر شده و ارتش میانمار بعضی قطعات، از جمله موتورهای پهپادهای ساخت چین را، از ایران خریداری کرده است.

طبق این گزارش، داده‌های یک شرکت ردیابی پرواز نشان می‌دهد، شرکت فارس ایر قشم، که به دلیل حمل سلاح به سوریه مورد تحریم آمریکا قرار دارد، اوایل سال ۱۴۰۱ از مشهد به یانگون پروازی داشته و پس از آن فعالیت پهپادها علیه مناطقی که مخالفان دولت نظامی میانمار در آن متمرکز هستند، بیشتر شده است.

سخنگوی وزارت دفاع دولت در تبعید میانمار با ابراز نگرانی از روابط حکومت نظامی این کشور با جمهوری اسلامی،گفته: حمایت ایران از حکومت نظامی میانمار تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

همکاری پهپادی جمهوری اسلامی با حکومت نظامی میانمار در حالی صورت گرفته که با وجود تقاضاهای سازمان‌های حقوق بشری و دولت در تبعید میانمار، سازمان ملل هنوز تحریم تسلیحاتی الزام‌آوری علیه میانمار اعلام نکرده است.

خبر همکاری پهپادی جمهوری اسلامی با حکومت نظامی میانمار در حالی منتشر می‌شود که حکومت ایران در حال حاضر به دلیل حمایت پهپادی از روسیه در جنگ اوکراین تحت فشارهای فزاینده بین‌المللی قرار دارد و کشورهای غربی تاکنون در این ارتباط چندیدن دور تحریم را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

در حالی که جمهوری اسلامی همچنان نقش خود در جنگ اوکراین را انکار می‌کند، وزارت دفاع بریتانیا روز یکشنبه ششم فروردین در تازه‌ترین ارزیابی اطلاعاتی خود درباره جنگ اوکراین اعلام کرد که روسیه استفاده از پهپادهای ساخت ایران را در تهاجم خود علیه اوکراین افزایش داده است.

وزارت دفاع بریتانیادر گزارش خود اضافه کرده که روسیه پس از یک وقفه کوتاه در دریافت پهپاد از طرف ایران پیش از ماه مارس، اکنون به طور مرتب محموله‌های کوچکی از پهپادهای شاهد ساخت ایران را دریافت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا