ایران

خامنه‌ای کروناویروس را «بهانه دشمنان ایران» برای شرکت نکردن مردم در انتخابات دانست

علی خامنه‌ای، رهبر ایران می‌گوید پس از خبر شیوع کروناویروس در قم «دشمن» تمام تلاش خود را کرد تا مردم به این بهانه پای صندوق رای نروند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران امروز در سخنرانی خود در درس خارج فقه با تشکر از مردم ایران برای شرکت در انتخابات گفت: «شب پنجشنبه خبر بروز بیماری در قم داده شد. سحر پنجشنبه شروع کردند و به مردم گفتند مبادا بروید و در صف رای دادن بایستید. یعنی از کمترین فرصتی است استفاده کردند.»

 

او افزود: بلافاصله شروع کردند به گفتن و هی تاکید کردند. مردم پای صندوق ها آمدند. مردم قم هم با اینکه مرکز این بیماری بودند یکی از شلوغ ترین حوزه های انتخابی بودند.

خامنه ای با ادعا بر اینکه علیه شرکت مردم در انتخابات در حجم بالایی تبلیغ شد، افزود: «از هر عاملی که توانستند استفاده کردند. از 2 ماه پیش آغاز کردند این انتخابات نیست. این انتخاب واقعی نیست و یا شورای نگهبان چه کرده است. هر چه نزدیک تر شدیم این حرف ها بیشتر شد.»

گفتنی است یازدهمین دوره انتخابات مجلس ایران برای تعیین 290 کرسی مجلس در 208 حوزه انتخاباتی از ساعت 8 جمعه 21 فوریه آغاز شد و ساعت 24 پایان یافت.

در این دوره از انتخابات 49.5 درصد داوطلبان کاندیداتوری نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شده اند و 7 هزار و 150 نفر برای رسیدن به 290 کرسی مجلس به رقابت پرداختند.

هنوز نتایج رسمی انتخابات در شهرهای بزرگ و میزان مشارکت مردم در این انتخابات اعلام نشده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا