آذربایجان

زلزله در آذربایجان‌غربی جان ۷ نفر را در ترکیه گرفت

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که بر اثر وقوع زمین لرزه در آذربایجان غربی حداقل ۷ نفر در شهر «وان» در ترکیه جانشان را از دست داده‌اند و ۵ تن دیگر مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آنادولی، استانداری وان ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که زلزله‌ای ۵.۷ ریشتر صبح امروز در حوالی قطور شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، در استان وان ترکیه نیز احساس شده است.

 

به گزارش شبکه الجزیره،  «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز اعلام کرد که بر اثر وقوع زمین‌لرزه در «وان» حداقل ۷ نفر جانشان را از دست داده‌اند و ۵ تن دیگر مجروح شده‌اند.

از سویی دیگر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نیز اعلام کرد که زلزله امروز قوطور ۴۳ روستای استان را متاثر کرده است.

امیر عباس جعفری با اشاره به زمین لرزه ۵.۷ ریشتری قوطور خوی و پس لرزه های بعدی آن افزود: امروز در ساعت ۹:۲۲ دقیقه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در قطور خوی به وقوع پیوست که در اثر این زمین لرزه خسارات ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در روستاهای منطقه گزارش شده است.

وی ادامه داد: خسارات از ترک خوردگی جزئی تا تخریب کامل در منازل روستایی خوی و سلماس را شامل می شود.

جعفری با اشاره به مصدومین این زمین لرزه تصریح کرد: در اثر این زمین لرزه ۴ مصدوم به بیمارستانهای خوی اعزام شدند.

گفتنی است، زمین لرزه ای به قدرت ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۲ دقیقه صبح به وقت محلی، حوالی قوطور شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زلزله در شهرهای اورمیه و تبریز نیز احساس شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا