ایران

خبرنگار ایسنا در پی انتقاد از مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست از کار برکنار شد.

زینب رحیمی،‌ خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری ایسنا،‌ در پی انتقاد از مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه توئیتر خود، از کار برکنار شد.

در روزهای اخیر امیرعبدالرضا سپنجی، مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست در یک برنامه تلویزیونی در شبکه دو گفته بود: «خبرنگاران محیط زیست با بیگانگان در ارتباط هستند.»

خانم رحیمی به این گفته ها واکنش نشان داده و روز جمعه ۲۹ فروردین با انتشار بخشی از تصاویر مربوط به مصاحبه این مقام سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه توئیتر خود، از وی خواسته‌بود یا سندی در رابطه با صحبت‌ها و تهمت‌زنی‌هایی که نسبت به خبرنگاران حوزه محیط زیست در این برنامه داشته است ارائه دهد و یا از خبرنگاران عذرخواهی کند.

پس از آن باشگاه روزنامه نگاران ایران، خبر از اخراج زینب رحیمی، خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری ایسنا داد.

همچنین انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران نیز با انتشار نامه‌ای به علی ربیعی سخنگوی دولت نسبت به اقدامات مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست واکنش نشان داد. این انجمن در نامه خود آورده است:

«بسیار موجب تأسف است که یک مقام رسمی دولتی مانند ایشان (سپنجی)، چنین بی محابا و صریح، بدون رعایت موازین حقوقی و اخلاقی، حقوق روزنامه نگاران را مورد هجوم قرار داده و آنها را با زشت ترین و غیرقانونی ترین کلمات مورد هجوم قرار دهد. حقوق روزنامه نگاران از شقوق مهم حق آزادی بیان است که باید محترم شمرده شود. تأسف بیشتر ما از این است که آقای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هم به رغم تذکراتی که به ایشان داده شده است، در مقابل این شیوۀ برخورد کارکنان خود کاملاً بی‌تفاوت بوده و عملاً میدان را برای این گفتارها و رفتاری نادرست برای ایشان که در جهت تحدید حقوق روزنامه نگاران است باز گذاشته است.»

گزارشگران بدون مرز در گزارش چند روز پیش خود که روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه با عنوان «شاخص جهانی آزادی رسانه‌ها در سال ۲۰۲۰» منتشر شد،‌ در بین ۱۸۰ کشور جهان رتبه ایران را ۱۷۳ اعلام کرد.

این گزارش همچنین گفته بود که حکومت ایران با کنترل شدید و سرکوبگرانه رسانه‌ها، آزار و اذیت روزنامه‌نگارانی که وابسته به نهادهای حکومتی نیستند، دادگاه‌های ناعادلانه و فرمایشی، تهدید روزنامه‌نگاران، بازداشت‌های خودسرانه و صدور احکام حبس طولانی‌مدت برای روزنامه‌نگاران، این کشور را به یک محل کاملا ناامن برای روزنامه‌نگاران تبدیل کرده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا