آذربایجان

خطوط تأمین برق شوشا در حال اجرا؛ فعالیت در هوای برفی و یخبندان، در زمین‌های سخت در جریان است

سرویس مطبوعاتی آذر ایشیق اعلام کرد، فعالیت سختی برای تأمین برق شهر شوشا که در ۸ نوامبر توسط ارتش آذربایجان آزاد شد، در جریان است.

شرکت تأمین برق آذر ایشیق کار خود را برای ایجاد خط انتقال برق به شهر آغاز کرده است، و با وجود سخت بودن منطقه از لحاظ جغرافیایی، برف و یخبندان، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که به دستور رئیس جمهور الهام علی‌اف، یک پروژه فوری “آذریشیق در قره باغ” برای تأمین برق ساختمان های دارای اهمیت خاص برای دولت در مناطق آزاد شده در حال اجرا است.

در چارچوب این پروژه، ساختمانهای با اهمیت ویژه دولتی واقع در شهر جبرائیل و بخش (قصبه) آغ‌اوغلان (هادروت) با کمک خطوط جدید، برق رسانی شده اند.

تأمین برق شوشا در اسرع وقت انجام می شود. تجهیزات لازم برای این منظور ارسال شده است و کار برای ساخت یک خط جدید در حال انجام است. با وجود کوه ها و جنگل ها و همچنین زمین های دشوار، کارمندان آذر ایشیق در هوای برفی و یخبندان فداکارانه کار می کنند.

تهدید دیگر در این مورد مین‌های کاشته شده توسط ارامنه در منطقه است. برای این منظور متخصصان مین‌یاب در این منطقه مشغول کار هستند تا این تهدید را بر طرف کنند. مناطقی که در مسیر تعیین شده قرار دارند از مین پاکسازی می شوند و سپس خطوط کشیده می شود. در اسرع وقت از ایستگاه برق شوکوربیلی برق شهر شوشا تأمین می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا