جهانفرهنگ و هنر

خلاقیت و نوآوری هنرمندان و طراحان لباس در رابطه با ماسک ضد کرونا- گالری عکس

از آنجایی که ماسک‌ها مدت طولانی‌ای با ما خواهد بود هنرمندان و طراحان مد هم کم کم با ماسک کنار آمده‌اند و این «پوشاک» جدید را برای به تصویر کشیدن خلاقیت‌هایشان یا گریز از یکنواختی کشف کرده‌اند.

در هفته مد نیویورک در فوریه ۲۰۲۰، این مانکن وییتنامی یک ماسک نازک از جنس لطیف اورگانزا را به نمایش گذاشت که مسلما از سدی در برابر هیچ ویروسی نخواهد بود.

این ماسک‌ها مانند آنچه که در تصویر می‌بینید و با پیراهن این مدل ست شده، بیشتر به نظر جنبه زیور و تجمل دارد تا وسیله‌ای برای حفاظت در برابر ویروس.

هفته مد پاریس

طراحان مد بی‌نام و نشان و حتی طراحان مشهور هم وارد این عرصه شده‌اند و تخیل خود را برای هرچه زیباکردن ماسک‌ها و پوشش دهان و بینی، به کار انداخته‌اند. شاید روزی این آثار را به عنوان “مد دوران شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰” در موزه یافت.

آنچه که در تصویر می‌بینید، برنامه هفتگی برای ماسک زدن است؛ ماسک‌های پاکیزه، منتظرند نوبتشان برسد. از آنجا که شنبه‌ها به طور معمول روز فوتبال است، موتیف روی ماسک شنبه هم با این حال و هوا ست شده است.

همچنین در سراسر دنیا رهگذاران در شهرهای مختلف اثری از خودشان در دوران شیوع کرونا به یادگار گذاشته‌اند و برای یادآوری لزوم زدن ماسک صورت مجسمه‌ها را با ماسک پ.شانده‌اند.

مجسمه بروسلی در «سنترال‌پارک نیویورک»

مجسمه‌ای در ژاپن

بمبه‌ای هند

و مجسمه‌ای در انگلستان

مجسمه موج‌سوار در کالیفرنیا

مجسمه‌ای در سوییس

و مجسمه جان هاروارد در دانشگاه هاروارد

خلاقیت در این مورد به آشپزی و شیرینی‌پزی هم سرایت کرده، همان ویژگی‌ای که مختص ویروس هم هست

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا