جهان

خلوصی آکار: «ارمنستان سرزمینهای اشغالی را ترک خواهد کردٰ! به همین ساده‌گی”

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، بار دیگر از مبارزه آذربایجان برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از شر نیروهای اشغالگر ارمنستان حمایت کرد

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، بار دیگر از مبارزه آذربایجان برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از شر نیروهای اشغالگر ارمنستان حمایت کرد و پیامی محکم و صریح به ارمنستان اشغالگر و حامیانش فرستاد: «ارمنستان باید سرزمین های اشغالی را ترک کند؛ والسلام!»

بخش فارسی ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ترکیه گزارش می دهد که خلوصی آکار این سخنان را در جمع خبرنگاران بیان کرده است.

آقای آکار گفت: “آنها در طول ۳۰ سال چه کرده‌اند؟ یک هیچ بزرگ. وقتی برادران آذربایجانی ما در پی تشدید حملات ارمنستان، برای بازپس گیری سرزمین های خود اقدام کردند، آنهایی که به مدت ۳۰ سال سکوت کرده بودند، در مورد صلح، آتش بس، مذاکرات و گفتگوها صحبت کردند. این صادقانه نیست، هیچ کس را نمی تواند راضی کند. یک روش بسیار ساده برای انجام این کار وجود دارد. ارمنستان سرزمینهای اشغالی را ترک خواهد کرد، مزدوران را از آنجا خارج خواهد کرد، تروریستها را از منطقه باز خواهد گرداند و موضوع را پایان خواهد داد. به همین سادگی. ما حمایت خود را از مبارزه عادلانه آذربایجان در بالاترین سطح، تا سطح ریاست جمهوری خود بیان کردیم. ما به عنوان کشور جمهوری ترکیه و ملت ترکیه حمایت خود را از برادران آذربایجانی خود ابراز کرده ایم و این کار را تا آخر ادامه خواهیم داد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا