دانش و فن آوری

خودروی «ملی ترکیه» رونمایی شد+ تصاویر

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، امروز طی مراسمی از خودرو ملی این کشور رونمایی کرد و همچنین شخصا نخستین سفارش خرید این خودرو بومی را داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم رونمایی از «خودرو ملی» در استان کوجائلی گفت: «ترکیه دیگر تنها بازار فناوری‌های جدید نیست، بلکه تبدیل به کشوری شده‌ که آن را گسترش، تولید و صادر می کند. ما در پی یک برند جهانی هستیم». 

 

به گزارش سایت خبری «میللیت»، وی در ادامه با تاکید بر اینکه شمار برنامه‌نویسان خود را 170 هزار به بیش از 500 هزار نفر خواهیم رساند، درباره چشم‌انداز تولید خودرو ملی ترکیه اظهار داشت:
«کارخانه در اراضی ارتش ترکیه در منطقه گملیک بورسا تاسیس خواهد شد. خودرو ملی ما بدون آلاینده است و به محیط‌زیست آسیب نخواهد زد. تمامی زیرساخت‌های لازم نیز در سال 2022 آماده خواهد شد.

به امید خداوند، خودرویی با هزینه مناسب، قدرت بالا و جادار نسبت به نمونه‌های موجود در بازار، تولید خواهیم کرد. ملت‌ ما بی‌صبرانه منتظر این خودرو هستند. احتمالا روند پیش‌فروش آن قبل از سال 2022 آغاز شود.

به اذن خداوند ترکیه در دوره پیش‌رو با اقدامات و ارزش روزافزون خود مورد توجه و تحسین همگان قرار خواهد گرفت. پس از سه سال از آغاز کار در صنعت خودروسواری ترکیه، این اتومبیل تنها برندی است که با کیفیت بالا و کاملا بومی تولید می‌شود.

 

آرزوی ما داشتن خودرویی است که با فناوری ملی و تلاش طراح و مهندسان‌ ترکیه تولید شود و باعث سربلندی کشورمان در سراسر جهان باشد. با رسیدن به مرحله تولید انبوه صاحب نخستین و تنها خودرو برقی غیرکلاسیک اروپا خواهیم شد.

 

بنده، رجب طیب اردوغان همین الان نخستین سفارش خرید خودروی ملی را می‌دهم. امروز همگی شاهد روز تاریخی و تحقق یک رویای 60 ساله هستیم. بالغ بر 100 تن از مهندسان ترکیه شبانه‌روز بر روی پروژه تولید خودرو ملی تلاش کردند.

 

برخی مخالف خرید و صادرات هواپیما از کارخانه ساخت آن در شهر قیصری ترکیه بودند. امروز شاهد واکنش مشابه آنها هستیم. اگر در مقطعی که بازار خودرو در حال رشد بود، چنین اقداماتی انجام می‌شد، اکنون ترکیه در جایگاه دیگری قرار داشت.

 

اتومبیل “دِوریم” (اولین خودروی ترکیه)، تبدیل به کابوس ما در صنعت خودروسازی شده بود. کسانی که علیه این اتومبیل سیاهنمایی کردند، اکنون نیز چنین می‌کنند. مانع تولید “دِوریم” شدند، اما قادر به توقف روند تولید خودرو قرن توسط ما نخواهند بود.

 

در اینجا لازم است از استاد نجم‌الدین اربکان که مدافع ایده صنعتی‌شدن ترکیه بود و نخستین گام را برای احداث اولین کارخانه موتور در کشور برداشت، به نیکی یاد کنیم.

 

مخالفان پل عثمان‌غازی در استان کوجائلی عادت کرده‌اند که با قایق سفر کنند. ما برای اینکه مایل نبودیم خلیج ازمیت را دور بزنیم، با احداث پل مسیر رسیدن به ازمیر به حداقل رساندیم.

 

با راه اندازی کارزار، می‌گویند کارخانه‌ها معطل شوند و حداقل دستمزد را ما باید مشخص کنیم. این راه را ادامه دهید برادر! از کسی اجازه نمی‌گیریم و ویژگی‌های فنی و دیگر قوانین بازی را خودمان تعیین می‌کنیم».

 

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا