جهانسیاست

عقب نشینی دولت شیلی درمقابل اعتراض های مردم

رئیس جمهور شیلی فرمانی را امضاء کرد که براساس آن، همه پرسی درباره قانون اساسی جدید این کشور در ماه آوریل سال آینده میلادی برگزار می شود.

روز گذشته سباستین پینرا، رئیس جمهور شیلی دستوری را امضاء کرد که براساس آن، همه پرسی درباره قانون اساسی جدید این کشور در ماه آوریل سال آینده میلادی برگزار می شود.

 

 

مردم شیلی از چند هفته پیش اعتراض هایی را علیه دولت شروع کرده بودند. برگزاری همه پرسی درباره متن قانون اساسی جدید شیلی یکی از مطالبات اصلی معترضان در این کشور آمریکای لاتین بود.

 

«سباستین پینرا» این تصمیم خود را اقدامی مسالمت آمیز برای تعیین آینده کشور توصیف کرد.

 

با وجود این تصمیم رئیس جمهور شیلی، روز گذشته اعتراض ها در شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی ادامه داشت. پلیس تلاش کرد با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش معترضان را پراکنده کند.

 

از زمان آغاز اعتراضات شیلی از ۱۸ اکتبر، بیش از ۲۶ تن تاکنون کشته شده‌اند و هزاران تن دیگر زخمی شده یا در بازداشت به سر می‌برند و محبوبیت پینه‌را هم به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

 

ادعاها درباره مداخله خارجی در اعتراضات شیلی حرف تازه‌ای نیست؛ وزارت خارجه آمریکا از نشانه‌های «نفوذ» روسیه در این ناآرامی از طریق «استفاده و سوء استفاده از رسانه اجتماعی و ترول« سخن به میان آورده است.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا