آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دادگاه تجدید نظر؛ تایید محکومیت علی خیرجو و میثم جولانی 

شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان اردبیل با ارسال ابلاغیه‌ای الکترونیکی از تایید حکم ۴ ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق برای علی خیرجو و میثم جولانی خبر داد.

شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان اردبیل با مستشاری قضات ساسان بالاخانی و ابراهیم موقر، با ارسال ابلاغیه‌ای الکترونیکی از تایید حکم ۴ ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق برای علی خیرجو و میثم جولانی، فعالین مدنی آذربایجانی ساکن این شهر خبر داد.

این دو فعال آذربایجانی پیش‌تر، در تازیخ ۲۳ آذر ۹۹ توسط سجاد حبیبی، قاضی شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری اردبیل به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال»، هر یک به ۴ ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند که این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به مدت یک سال به تعلیق در آمده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه بر علیه این فعالین در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو اردبیل در تاریخ ۱۱ آذر ماه سال جاری برگزار شده بود.

آقایان خیرجو و جولانی در تاریخ ۱۰ مهر ۹۹ در منزلشان توسط نیروهای امنیتی بدون ارایه حکم بازداشت و همراه با بازداشت شدگان پارک جیرال اردبیل هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی بطور موقت از بازداشتگاه موقت زندان اردبیل (شام اسبی) آزاد شدند.

در زمان بازداشت هر کدام از این دو فعال با سه عنوان اتهامی جداگانه مواجه شده بودند که دو اتهام دیگر این فعالین برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شده بود.

اتهامات دیگر این فعالین با عناوین «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروهها و کانالهای معاند نظام در فضای مجازی» در شعبه دو دادگاه انقلاب اردبیل مورد بررسی قرار گرفته و پس از عدم وجود دلایل کافی برای اتهام انتسابی به شعبه ۱۰ باز پرسی عودت داده شده است.

بر اساس تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده بود، ماموران امنیتی و انتظامی بدون ارائه حکم بازداشت و با بالا رفتن از دیوار خانه علی خیرجو اقدام به بازداشت این فعال آذربایجانی و ضرب و شتم وی، خانواده و همسایگان او کرده‌ بودند.

افسانه اکبرزاده همسر آقای خیرجو به همراه جمعی از مادران بازداشت شدگان پارک جیرال هنگام پیگیری وضعیت آنان، با هتاکی و ناسزاگویی قاضی بابک نونهال، بازپرس شعبه دهم دادیاری عمومی و انقلاب اردبیل مواجه شدند.

افسانه اکبرزاده به خاطر اعتراض به غیر قانونی بودن بازداشت این فعالین و روند غیرقانونی رسیدگی به پرونده و ادبیات خارج از ادب قاضی نونهال، با حکم مستقیم وی بازداشت و پس از ۲۴ ساعت آزاد شده بود.

گفتنی است ۱۰ مهر ماه ۹۹ در شهرهای آذربایجان در پی فراخوان فعالین مدنی آذربایجانی بمنظور حضور مسالمت آمیز برای حمایت از آزادسازی قره‌باغ، نیروهای امنیتی و انتظامی اقدام به بازداشت همراه با ضرب و شتم  فعالین مدنی در شهرهای اورمیه، تبریز، زنجان، اردبیل، خیاو، داش‌ماکی و تهران کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا