خاورمیانه

دانشجویان عراقی در آستانه معرفی نامزد نخست‌وزیری به جای کلاس به میادین تظاهرات رفتند

در آستانه پایان مهلت قانونی برای معرفی نامزد نخست‌وزیری عراق دانشجویان این کشور در استان‌های مختلف کلاس‌های درسشان را تعطیل و در اعتراضات گسترده این کشور علیه وضعیت سیاسی و اقتصادی تظاهرات کردند. هزاران تظاهرکننده مسیرها را بسته و ادارات دولتی را در اکثر استان‌های جنوبی تعطیل کردند.

همزمان با فراخوان برای تظاهرات میلیونی، شبکه خبری سومریه‌نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد صدها دانشجو در میدان التحریر در مرکز بغداد علیه وضعیت اقتصادی و فساد در کشور تظاهرات کردند.

 

 

بر اساس این گزارش این منبع وضعیت امنیتی در میدان‌های مختلف بغداد را مثبت ارزیابی کرده است.

دانش‌آموزان مدارس استان بابل نیز کلاس‌هایشان را تعطیل کردند و به تظاهرکنندگان در محل‌های تجمع این استان پیوستند. تعدادی از تظاهرکنندگان نیز در مقابل ورودی‌های مدارس ایستاده و مانع رفتن دانش‌آموزان به کلاس‌های درسشان شدند.

 

 

در استان کربلا نیز صدها تن از دانشجویان دانشگاه‌ها با تعطیل کردن کلاس‌هایشان به میدان‌های شهر رفته و به معترضان پیوستند.

 

تظاهرکنندگان شعارهایی را درباره تدوین قانون انتخابات عادلانه سر دادند.

 

اما در استان بصره منابع اعلام کردند، ساعت رسمی کلاس‌های درسی دانشجویان به روال عادی بازگشته و کلاس‌های دانشگاه‌ها و مدارس ازسرگرفته شده است.

 

نیروهای امنیتی عراق امروز بعد از اینکه تظاهرکنندگان مسیرهایی در استان بصره را بستند اقدام به باز کردن آنها کردند.

 

در ناصریه مرکز استان ذی قار تظاهرکنندگان اقدام به بستن مسیرها و پل‌ها کردند در حالیکه ادارات رسمی نیز تعطیل بودند.

 

تظاهرکنندگان در نجف نیز تعدادی از ادارات دولتی را در راستای اعتراضات مردمی بستند.

 

در این راستا دانشجویان دانشگاه‌ها چه خصوصی و دولتی خواستار تظاهرات میلیونی در حمایت از تظاهرکنندگان در میدان التحریر شدند.

 

هماهنگ کننده تظاهرات‌ در استان‌های جنوبی نیز از عراقی‌ها خواستند در مخالفت با تلاش‌های گروه‌های سیاسی برای نامزد کردن «قصی السهیل» نامزد ائتلاف البناء (نیروهای نزدیک به حکومت ایران) به رهبری نوری مالکی ، مجددا دست به تظاهرات و اعتصاب سراسری بزنند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا