جهان

درخواست نهادهای بین‌المللی حقوق بشر از سازمان ملل برای بررسی اعترافات تلویزیونی حکومت چین

شماری از نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر با ارسال نامه مشترکی به سازمان ملل خواستار بررسی استفاده حکومت چین از اعترافات اجباری تلویزیونی شدند.

گروهی از سازمانهای غیردولتی مدافع حقوق بشر، روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد، یک بررسی جامع درباره استفاده حکومت چین از اعترافات تلویزیونی اجباری قبل از محاکمه را به سازمان ملل ارسال کردند و خواستار بررسی کامل چگونگی نقض حقوق بشر در این عمل در رابطه با حقوق و قوانین کلیدی بین المللی شدند.

این نامه ۱۱ صفحه ای، همراه با ضمیمه جامع ۳۷ صفحه‌ای، از داده های جمع آوری شده توسط سازمان غیر دولتی مدافعان محافطت و اظهارات گسترده طیف وسیعی از قربانیان تهیه شده است.

در این نامه، به تخلفات گسترده حکومت چین در رابطه با سوء استفاده از حقوق اساسی بشری تاکید شده است.

محرومیت از حق دادرسی عادلانه، عدم استقلال قضایی قضات و وکلا، بازداشت های خودسرانه، ناپدید کردن مکرر قهری، استفاده از شکنجه، سوء استفاده از سلامت جسمی و روحی، نقض حریم خصوصی و حق آزادی و استفاده از خشونت علیه زنان به عنوان نمونه‌هایی از نقض گسترده حقوق بشر توسط حکومت چین نام برده شده است.

گروه هایی مانند: مدافعان محافظت، همبستگی مسیحیان جهان، دیدبان حقوق بشر، گزارشگران بدون مرز و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه از رویه های ویژه سازمان ملل درخواست کردند تا یک بررسی کامل از اقدام حکومت چین را انجام دهد.

رویه‌های ویژه شورای حقوق بشر متشکل از کارشناسان مستقل حقوق بشری است که اختیارات لازم را برای ارائه گزارش و توصیه در مورد حقوق بشر از نظر موضوعی و یا در ارتباط با موقعیت خاص یک کشور دارا هستند.

تقریبا یک ماه پیش از ارسال این نامه به سازمان ملل، «آفکام»، نهاد نظارت بر رسانه‌ها در بریتانیا، شبکه تلویزیون جهانی چین (CGTN) را در مورد پخش اعترافات اجباری مسئول دانست.

همچنین، شکایت‌های دیگری از تلویزیون دولتی چین در ارتباط با پخش اعترافات اجباری در آمریکا، کانادا، فرانسه، استرالیا و نیوزلند در حال رسیدگی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا