آذربایجانایران

درهای آرامگاه باقرخان همیشه به روی گردشگران بسته است

گردشگران و مردم به هنگام مراجعه به آرامگاه باقرخان در تبریز، با درهای بسته این محل مواجه می‌شوند.

به نوشته آذرانجمن، گردشگران و مردم به هنگام مراجعه به آرامگاه باقرخان در تبریز، با در‌های بسته این محل مواجه می‌شوند که ظاهرا وضعیت از قبل هم چنین بوده و حتی در ایام نوروز و یا در سالروز تولد باقرخان هم وضعیت به همین منوال است.

بر اساس این گزارش، درِب آرامگاه باقرخان فقط چهارشنبه شب ها بر روی مراجعه کنندگان باز است اما اگر گردشگری در طول روزهای دیگر بخواهد از آرامگاه باقرخان بازدید کند باید به نگهبانی بوستان طوبی مراجعه کرده و تقاضای بازدید از محل بکند.

آذرانجمن در پایان نوشت: «بسته بودن بناهای تاریخی و نبود امکان بازدید از آن‌ها در شهر تبریز که داعیه قرارگیری در بین قطب های گردشگری را دارد، زیبنده این شهر نبوده و بدون شک خاطره بدی را در ذهن گردشگران باقی می‌گذارد و این اتفاق با هر توجیهی صورت خوشی نداشته و در تضاد با توسعه و رونق گردشگری تبریز تلقی می شود.»

تخریب، تعطیلی و به فراموشی سپردن آثار و نشانه‌های شخصیت های بزرگ تاریخ معاصر آذربایجان، به شکل سیستماتیک توسط حکومت ایران صورت می گیرد که این موضوع در سال های گذشته بارها اعتراض شهروندان آذربایجانی را دربر داشته است.

پیشتر در بهمن ماه سال٩۵، نیز مسئولان حکومت ایران در اقدامی توهین آمیز، بر سر مزار باقرخان در پارک مفاخر( طوبی) تبریز، نمایشگاه کفش برپا کرده بودند. این اقدام تحقیرآمیز با واکنش شدید مردم آذربایجان روبرو شد و در نتیجه اعتراضات صورت گرفته، این نمایشگاه برچیده شد.

خانه باقرخان نیز در نتیجه بی توجهی مسئولان میراث فرهنگی ایران به مخروبه و محل تجمع معتادان تبدیل شده است.

مزار ستارخان «سردار ملی آذربایجان» نیز که در شهر ری تهران قرار دارد، در نتیجه بی توجهی مسئولان حکومت ایران به فراموشی سپرده شده و تخریب شده بود که در سالهای گذشته با همت فعالان حرکت ملی آذربایجان مورد بازسازی قرار گرفت و سنگ مزار تخریب شده وی تعویض شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا