ایران

در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی، آتش‌سوزی در پتروشیمی تندگویان

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های ایران در پتروشیمی تندگویان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر آتش‌سوزی رخ داده است.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ساعت ۱۷:۱۵ عصر امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه، دکانتورهای واحد «پی‌تی‌ای» فاز دو پتروشیمی تندگویان دچار حریق شد.

بر اساس این گزارش، علت آتش‌سوزی نشست روغن گرم اعلام شده است.

ساعاتی بعد حمید کیایی، رئیس روابط عمومی پتروشیمی تندگویان اعلام کرد که با حضور آتش‌نشانان شرکت، این تش‌سوزی مهار شده است.

آقای کیایی علت آتش‌سوزی را «مشکلی جزیی در کارخانه پی‌تی‌ای فاز ۲» عنوان کرده و گفته که «با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در تابستان و گرمای زیاد در این ایام امکان وقوع چنین حوادثی بسیار بالا است.»

علیرغم اظهارات رئیس روابط عمومی پتروشیمی تندگویان مبنی بر وجود یک «مشکلی جزیی»، تصاویر منتشر شده حکایت از وسعت و حجم بزرگ این آتش‌سوزی دارد.

همچنین مهرزاد غیبی، بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، هنوز از میزان خسارات حادثه اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفتنی است که در ۱۴ تیرماه نیز انفجار و آتش‌سوزی گسترده‌ای در نیروگاه حرارتی زرگان احواز رخ داد که کمی پس از آن رسانه‌های ایران از نشت کلر و مسمومیت حدود ۷۰ نفر از کارکنان پتروشیمی کارون ماهشهر در احواز (خوزستان) خبر دادند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا