جهان

در هند، هواپیمای مسافربری هنگام فرود دو تکه شد؛ ۲۰ نفر کشته ۱۷۳ زخمی

در هند یک فروند هواپیمای مسافربری با ۱۸۴ مسافر و ۶ خدمه در حین فرود در باند فرودگاه سقوط کرد، در این سانحه حداقل ۲۰ نفر جان باختند و ۱۷۳ نفر زخمی شدند.

این هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی ایر هند اکسپرس حامل شهروندان هندی ساکن دبی بود که در ساعت ۱۹:۴۱ به وقت محلی از باند فرودگاه خارج و به دو قسمت تقسیم شد.

راجیو جین سخنگوی وزارت هواپیمایی هوانوردی هند اعلام کرد که در این هواپیما ۱۸۴ مسافر شامل ۱۰ کودک، ۲ خلبان و ۴ خدمه پرواز حضور داشتند. خلبان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ نیز در این سانحه جان باخت.

در بیانیه این شرکت خاطرنشان شد که مراحل تخلیه پس از سانحه هواپیما آغاز شد. گفته شده هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که همزمان با باران شدید در تلاش برای فرود در باند فرودگاه بوده از فاصله ۱۰ متری سقوط و دو تکه شده است.

کار جستجو و نجات در هواپیما که از بخت خوب هیچ آتش سوزی در آن رخ نداده به پایان رسیده است. همه کسانی که در هواپیما بودند تخلیه شده‌اند.

این هواپیما شهروندان هندی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا در امارات متحده عربی گرفتار بودند را به کشور باز می‌گرداند.

آخرین سانحه به این بزرگی در هند در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد، هنگامی که هواپیمای مسافربری شرکت ایر اکسپرس (همین شرکت سانحه دیده) پرواز دبی-مانگالور در هنگام فرود از باند فرودگاه خارج شد. در این سانحه ۱۵۸ نفر جان باخته بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا