خاورمیانه

رهبر حزب‌الله نقش این گروه در انفجار بیروت را نپذیرفت

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در یک سخنرانی تلویزیونی، اتهام‌های مطرح‌شده درباره نقش گروه متبوعش در انفجار بیروت را رد کرد.

حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه ۱۷ مرداد در سخنرانی تلویزیونی خود درباره انفجار بندر بیروت هرگونه ارتباط این گروه با بندر منفجر شده را نپذیرفت و گفت حزب‌الله هیچ انبار سلاحی در این محل نداشته است.

او با بیان اینکه انفجار مهیب بندر بیروت یک رخداد استثنایی در تاریخ مدرن لبنان است، افزود: « ما در بندر بیروت نه انبار سلاح، نه انبار موشک، نه بمب و نه حتی یک فشنگ و نه نیترات آمونیوم داریم.»

دبیرکل این سازمان مسلح عنوان داشت: «تحقیقات حقیقت انفجار بندر بیروت را مشخص خواهد کرد. هرگونه ادعایی مبنی بر کنترل بندر بیروت توسط حزب‌الله دروغ است.»

دبیر کل حزب الله لبنان همچنی گفت، ما شاهد همدردی گسترده‌ای در سطح جهانی هستیم که مهمترین‌ آن سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود و ما به هر سفر و کمکی در این روزها به دیده مثبت می‌نگریم.

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان در حالی صورت می‌گیرد که در طی سه روز که از انفجار مهیب بندر بیروت می‌گذرد، اظهارنظرهایی مبنی بر وجود انبار سلاح این گروه مسلح در بندر منفجر شده مطرح شده بود.

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، روز جمعه ۱۷ مرداد در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: «علت انفجار تا به حال مشخص نشده اما احتمال حمله خارجی به وسیله راکت، بمب یا اقدام دیگری وجود دارد.»

همچنین بهاء حریری، فرزند رفیق حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان حزب‌الله را مسئول انفجار در بندر بیروت دانست.

دیلی‌میل گزارش می‌دهد بهاء حریری، فرزند رفیق حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان شامگاه پنجشنبه ۱۶ مرداد اظهار داشت: «در شهر [بیروت] همه می‌دانند که حزب‌الله فرودگاه و بندر بیروت را کنترل می‌کند.»

از دیگر سو «سازمان امنیت داخلی آلمان» اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در ایالت بایرن یک انبار «نیترات آمونیوم» داشته که در سال ۲۰۱۶ از آلمان تخلیه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا