آذربایجانجهانسیاست

دست‌کم ۱۵ سال حبس در انتظار ارمنی افراطی که در کالیفرنیا به “شکار تورک‌ها” رفته بود

دست‌کم ۱۵ سال حبس در انتظار یکی از ارمنی هایی که در پاییز گذشته در جریان جنگ قره باغ حملات نفرت پراکنانه‌ای را علیه تورکان انجام می‌داد، است.

ویلیام استپانیان، ساکن کالیفرنیا یکی از ارمنی هایی که در پاییز گذشته در جریان جنگ قره باغ حملات نفرت پراکنانه‌ای را علیه تورکان انجام می‌داد، بخشی از اتهامات مطرح شده علیه خود را پذیرفته است.

طبق بیانیه ای رسمی سرپرست دادستان کالیفرنیا، استپانیان ۲۳ ساله، به دلیل توطئه برای ارتکاب جنایت و حملات نفرت پراکنانه اعتراف کرده است. انتظار می رود او در هفته های آینده کاملا به جرم خود اعتراف کند. استپانیان با این اتهامات به ۱۵ سال زندان محکوم می شود.

در کیفرخواست آمده است که وقتی جنگ نیروهای مسلح آذربایجان و ارمنستان در سپتامبر سال گذشته آغاز شد، تنش بین جوامع ارمنی و تورک در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده افزایش یافت. هزاران تظاهرات در لس آنجلس برگزار شد و نمایندگان جوامع تورک و ارمنی درگیر شدند.

در ۴ نوامبر ۲۰۲۰، استپانیان با ارسال پیامی به دوستان خود اعلام کرد که “برای شکار تورک ها رفته است”. بعداً در همان روز، استپانیان با هاروتیون هری چالیکیان ۲۴ ساله و دیگر ارمنی های آمریکایی دیدار و با آنها تصمیم گرفت به آنچه “تجاوز تورک‌ها به ارامنه” گفته، اعتراض کرده و از ارمنستان حمایت کند.

سپس استپانیان، چالیکیان و دیگر ارامنه به یک رستوران خانوادگی ترکیه ای رفتند و به کارکنان آن حمله کردند. بر اساس کیفرخواست، استپانیان و چالیکیان که ماسک زده بودند، صندلی ها را به روی قربانیان پرتاب کردند و اظهارات توهین آمیزی به تورک ها زدند. حداقل یکی از متهمان بر سر قربانیان فریاد می زند: «ما آمده ایم تا شما را بکشیم! ما تو را خواهیم کشت! »

در این حمله چندین نفر زخمی شدند که یکی از آنها از شدت جراحات بیهوش شده بود. در طول حمله، استپانیان کامپیوتر رستوران را تخریب کرد و آیفون یکی از قربانیان را به سرقت برد. رستوران بیش از ۲۰ هزار دلار آسیب دید، چند روز کار نکرد و هزاران دلار نیز از این طریق ضرر کرد.

چالیکیان، متهم دیگر این پرونده، در ۲۶ اکتبر محاکمه می شود. او به جرم خود اعتراف نمی کند و اتهامات را نمی پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا