آذربایجان

یک سو-۲۵ آذربایجان ۵۸ هدف نیروهای ارمنستان را در قره‌باغ هدف قرار داده است

طبق سنت های هوانوردی، به اندازه تعداد اهدافی که یک خلبان نظامی در جنگ مورد اصابت قرار می‌دهد، بر روی بدنه هواپیمای او ستاره حک می‌شود.

تعداد ۵۸ ستاره روی بدنه یک هواپیمای سو-۲۵ که در رزمایش های نظامی “شاهین تورآز-۲۰۲۱” نیروی هوایی آذربایجان شرکت کرده بود، توجه کاربران شبکه های اجتماعی و کارشناسان هوانوردی را به خود جلب کرد. طبق سنت های هوانوردی، به اندازه تعداد اهدافی که یک خلبان نظامی در جنگ مورد اصابت قرار می‌دهد، بر روی بدنه هواپیمای او ستاره حک می‌شود. علامت ۵۸ ستاره در این هواپیمای تهاجمی به معنی ۵۸ هدف دشمن است که در طول جنگ ۴۴ روزه قره باغ مورد اصابت قرار گرفته است.

منابع می گویند که هواپیمای تهاجمی سو-۲۵پاییز گذشته در عملیات نظامی در قره باغ شرکت کرده و مواضع نیروهای ارمنی و اهداف مختلف را مورد اصابت قرار داده است.

اگرچه آذربایجان در این جنگ از هواپیماهای خلبان‌دار به طور گسترده استفاده نکرد، اما در جریان عملیات نظامی، هواپیماهای تهاجمی سو-۲۵ با بمب های هدایت لیزری به نقاط مستحکم نیروهای ارمنستان، سنگرهای بتنی، مواضع پدافند هوایی و مناطق تجمع نیروی انسانی و تجهیزات حمله کردند. این حملات در فیلم های ویدئویی منتشر شده توسط وزارت دفاع آذربایجان در آن روزها منعکس شده بود.

هواپیمای تهاجمی دیگری با علائم ستاره ای متعدد در رزمایش مشترک شاهین تورآز-۲۰۲۱ آذربایجان و ترکیه دیده شد، اما تعداد ستاره های روی آن نسبتاً کم است-۳۸ ستاره، یعنی ۳۸ هدف منهدم شده.

لازم به ذکر است که نیروهای هوایی ترکیه و آذربایجان هر ساله رزمایش مشترک شاهین تورآز برگزار می کنند که طی آن خلبانان ترکیه و آذربایجان تجربه خود را مبادله می کنند و برنامه ریزی و اجرای عملیات هوایی مشترک را آزمایش می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا