خاورمیانه

دور جدید اعتراضات در عراق/ مقر نیروهای «حزب الله عراق» توسط معترضان به آتش کشیده شد

با نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل اعلام شده از سوی معترضان در عراق برای تحقق مطالباتشان، از دیشب تجمعات در برخی از مناطق این کشور آغاز شده است.

به گزارش «مصراوی»، به نقل از «العربیه»، مقر نیروهای حزب الله عراق در شهر نجف این کشور توسط تظاهرات کنندگان به آتش کشیده شده است.

 

همچنین فعالین شبکه های اجتماعی در عراق، پیرامون اوضاع این کشور و آغاز دور جدید اعتراضات گزارش داده اند که مسیر فرودگاه نجف اشرف نیز با آتش زدن لاستیک بسته شد، هرچند پس از مدتی با دخالت نیروهای عشایری و نیروهای امنیتی خیابان های شهر بازگشایی شده است ولی همچنان این منطقه پرالتهاب گزارش شده است.

همزمان گروهی از معترضان با جوش زدن درهای ادارات دولتی تلاش کردند که این ادارات را تعطیل کنند و به اعتصاب ها دامن زنند.

در ناصریه، مرکز استان ذی قار، نیز جاده اصلی منتهی به پایتخت بسته شد و معترضان تأکید کردند که تا زمانی که پاسخ مطالبات خود را دریافت نکنند بر شدت فعالیت های خود خواهند افزود.

در میدان تحریر بغداد نیز معترضان با نصب ساعتی بزرگ شمارش معکوس برای پایان مهلت تعیین شده را آغاز کردند و علیه ابزارهای سرکوب و کشتار و هراس افکنی برخی گروه های شبه نظامی شعار دادند.

در پل سنگ، در نزدیکی میدان تحریر نیروهای ضد شورش با استفاده از گاز اشک آور معترضان را متفرق کردند.
ستاد عملیات ارتش عراق تأکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور بر روی این پل از سوی گروهی از مردم هدف حمله با سلاح سرد و پرتاب سنگ قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا